| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Rena banracing slicks
|
2446 besök totalt |
|
KH-Motorsport säljer Yokohama och Pirelli.
Tror du kan vända dig till dem som säljer "R"-däck de borde rimligtvis även sälja rena rejsing däck. / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
|
Som lokalpatriot vill jag tipsa om http://www.ppmotorsport.se/ . De är inriktade på rally, men kanske kan ta hem övriga Yoko motorsportdäck också?
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
|
Re: Rena banracing slicks
Nu bor du en bit bort men jag kan fixa Yokohama 005:or och de är rena slicks. Men khmotorsport som ovan är nämnt bör kunna ta hem även om de inte har dem på hemsidan. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Som vanligt håller det olika långt beroende på hur man kör
Men de har inte längre livslängd än rdäck iaf. Jag gissar vilt på att det beror på att man har bättre grepp vilket ger högre krafter i däcken och därmed slitage. Någon med bättre kunskap får väl rätta mig
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Jag köpte mina Yokohama slicks från Yokohama Motorsport i Danmark. www.yokohama.dk och klicka vidare. Där finns info och priser på både slicks och R-däck. Jag hade kontakt med Jörn Rasmussen som pratar rätt ok svenska. Jörn är mycket bra att ha och göra med. Jag har kört med mina slicks en hel säsong i Modsport + diverse banmöten. Det absolut sista jag körde på däcken förra året gav personbästa på kullen, 58.9 s, så det är fortfarande fart kvar i dem. Slutligen vill jag bara säga att det är fränt med slicks! Många varnade för att de skulle vara oberäkneliga osv, men det fungerade skitbra.
_________________ Johan Moberg |
||
|
Håller med om körbarheten. Provade med Pirellislicks på både den egna M3'an i Superstage, på en original Golf R32 på Kinnekulle och på räserbilen på kullen o Mantorp förra året (hade aldrig kört slicks innan) och alla tre var ju jättetrevliga att köra med slicks, inget giftigt på gränsen eller så över huvud taget! Det var bara mer grepp o lika kul på gränsen som vanligt :-) (fast jag bromsade på mig en gång med räserbilen o snurrade lite men det var pga att jag är så van med ABS och hade få varv i räserbilen, verkligen inte däckens fel... bara mitt
)
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() |
Däck för banåka
Rena banracing slicks
|
2446 besök totalt |