Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1497 besök totalt |
Om man vill starta en kupp?
tjenare Alex e namnet... har funderat på en sak ett tag... Om jag skulle vilja starta en kupp (ungefär som RBC) som rejsar hyrgocart på en hel del gocartbanor i sverige, hur ska jag gå till väga? måste man liksom anmäla den hoss sbf eller så eller är det bara att starta en hemsida med kuppens namn o köra på? _________________ A Eklöw |
||
Tänke också att det va lite väl radikalt att genomföra statskupp bara för att få köra gokart, mycket är som bekant förbjudet i dethär landet men inte gokartkörning vad jag vet ![]() ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||
oj! glömde svara på frågan
![]() om du vill dra igång en hyrkartserie så behövs inga andra tillstånd än banägarens, moneytalks! ![]() Sbf har inget att göra med vilka som kör hyrkart, försäkringar och sånt brukar banägaren stå för, ring respektive bana för mer info, Sen kan det vara riskabelt att boka tider om man inte har stora startfält som i RBC, efter som du säkert blir ersättnings skyldig om alla inte dyker upp som utlovat ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||
Varför inte ta kontakt med RBC-generalen och spinna vidare på RBC i så fall? Det fanns ju ett litet frö till det även i Malmö, Göteborg och Karlskoga. Eller hade du tänkt dig en cup på lite lägre nivå?
Formellt kan man ju mista licensen om man tävlar i ett icke-SBF arrangemang, men nåt annat kan ju inte ske. Försäkringar och allt annat är inget problem eftersom deltagarna kör genom uthyrarens försäkring. Frågan är om det är bra att fråga... Kanske bättre att avvakta tills någon ev. klagar. Tvivlar på att SBF skulle ta licensen av de elitförare som t.ex. kört i RBC, eller nåt annat hyrkart-race och gör de inte det så kan de knappast ta licensen av oss andra heller. Nej, tyvärr, det blev inget STCC i år för alla förarna har blivit av med licensen p.g.a. deltagande i hyrkart-race! Även Wirdheim har blivit av med sin superlicens så det blir inget svenskt deltagande i F1 de närmaste åren heller. Men det är klart, blir det stort så kanske de vill vara med på ett hörn, men den dan, den sorgen. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Se till att ha militärens support till att börja med. Sen är det bara att införa undantagstillstånd och proklamera för fria gocartävlingar. Släng alla gocartuthyrare i fängelse när du redan håller på med.
![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Ingen skada skedd men det blev ju lite komiskt där ett tag ![]() Jag håller för övrigt på beepbeeps ide ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Efter som RBC leds av en General kanske kopplingen till miltärkupp inte är så långsökt
![]() Snacka med mig på tisdag (eller om Du tjyvtränar på söndag) så kanske Du kan få några idéer. ![]() Generalen _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1497 besök totalt |