| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW-M3 csl i bilsport superstage..
|
2888 besök totalt |
|
1,29.18 med michelin pilot sport däcken.. med michelin pilot sport CUP 1,27.53 som bästa.. att hämföra med. BMW-M3 -01:a 1,30.5 996 GT3 -00 1,28.8 _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||
|
Fast Gullabo körde ju min osså...
Så min blysläde (jmfrt med CSL' ens vikt!) är ungefär lika snabb som CSL'en? Njaaee... mätmetoden SS har nog sina brister i precision
Hur kallt kan det ha varit när de körde CSL'en? Det var väl knappast blött för då är tiderna vääääldigt bra! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Det var ca 10 plusgrader ute då testet genomfördes enligt min Spoilernytt som damp ner i postlådan idag. _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
Re: BMW-M3 csl i bilsport superstage..
Hmmmmm. Jag körde på 1.34 nåt, Utklassad av Esa mfl. Som Magnus sa när han åkte med mig. "enda problemet är att du måste köra fortare" typ. _________________ Jan Nagy |
||||
|
hur mycket var gjort åt samuel lindkvists porsche när han satte sin supersnabba tid? var det mycket mer än avgassystemet?
annars borde ju den vara ett ganska givet rekord i standard bakhjulsdriven bil? det vore kul att de vad han kunde prestera i en ny gt3 i standardskick annars...
_________________ Pontus Fyhr |
||||
Precis!!! Göra ett liknande reportage som de gjorde med Magnus. Samuel mot Gullabo i en GT3:a..... Men min gissning är att Gullabo inte är så sugen på det...... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det va ju kul att ni vill se det. Jag tycker ni kan börja maila till Emanuel på bilsport och tjata om att ni tycker jag ska köra en duell mot gullabo i en ny GT3:a med r-däck.
Min porsche hade ju annat avgassytem som sagt och r-däck. Annars är den ganska standard med standarddämpare osv. Ja bromsarna är ju uppgraderade också. Men orignal hade ju klarat det lika bra. |
||||
|
Re: BMW-M3 csl i bilsport superstage..
Jepp, du hade skitbra spår osv! Bara att bibehålla allt du gjorde rätt o köra lite närmare gränsen _________________ Magnus Thomé
|
||||
10 grader är ju inte direkt en fördel
Så om den är 3-4 sekunder snabbare än en "vanlig" M3'a under samma förutsättningar så känns det ju riktigt rimligt _________________ Magnus Thomé
|
||||
Porscharna är ju inte som andra bilar och hur många mil har respektive kört i en GT3:a? Vars ett heat i Porschen och sen vars ett i en riktig fwd och sen lägga ihop tiderna hade ju varit nåt
Tror Samuel hade varit på ivartfall
Många verkar ha emot Gullabo, tror knappast det är han som skriver det som står i tidningarna, de överdriver ju en del. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Jag har åkt med Gullabo när han körde min bil i SS några repor. Åka med honom i SS är det nog inte sådär jättemånga som gjort. Han är utan tvekan j**gt duktig! Han har ju sina rallymeriter som konkreta bevis på det dessutom. Men 911'or är nog inte hans favoritgren.
Sen är ju Samuels tid inte bara bra utan OTROLIGT bra! Värd en hel hög såna här:
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2888 besök totalt |