Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Kontankort för mobilt bredband i DE?
1814 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Snart dags att pallra sig hem till Ringen och njuta av en veckas SPA
Boende vi kommer att nyttja tillhör det bästa jag testat i den prisklassen men en sak saknas och det är åtkomst till rejsa

Jag är sugen på att ha tillgång till Internet via någon form av kontantkort om det finns. Någon som har koll på utbudet och prisklassen för en vecka?

Sen vet jag att det finns wlan åtkomst lite överallt och ett par gratisburkar på Rewemarkt men nu vill jag deluxa till det hela lite.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Köp ett o2 Prepaid card, kostar 5 eller om det var 15_. Sedan laddar du på det med lite cash. Om du installerar deras egna Connection Manager så finns det förvalsknappar för att välja flat rate. Kostar 3_ per dag eller 15_ (tror jag) för en vecka.

För att vara internet och tyskland så är det snorbilligt

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Så vi snackar styvt en 3 hundring för en vecks flat rate surf i Faxens land? helt ok,tack Figgz!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Ja det är ju ganska prisvärt jämfört med att skicka brev och fax till alla i sann tysk anda

Senast jag var i München ville de ha 22Euro/dygn för hotellinternet, de har galen prissättning på internet därnere!

Priserna jag angav skall stämma rätt bra, köpte såna saker där i april iaf.

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Har en kompis som just nu köper en sticka i en o2 butik i Cuxhaven, tänkte komma med aktuella prisuppgifter:

40 Euro för Stickan och då ingår 5 dagars fri surf. Sedan kostar det 5 Euro per dag eller 15 Euro i veckan thumbs up

Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

enklaste är väl att köpa ett kontantkort å plugga telefonen som modem, brukar jag göra så man slipper stickan

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
i vårt fall bidde det en sticka med 4 dagars fri surf för 39.95 på euronics i Adenau, efter detta kostade det 2.50 per påbörjat dygn dock var minimum pott att köpa 15 euro. Funkade bra på både PC o MAC

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Inte mobilt internet, men ett bra tips om man kör ner.

Jag upptäckte att jag kunde koppla upp mig kostnadslöst på T-Mobiles wlan hot spots via mitt Telia Homerun-konto. T-Mobile hot spots finns på många bensinstationer/rastplatser på vägen ner/hem och antagligen lite överallt. thumbs up

fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

Maxx skrev:

Jag upptäckte att jag kunde koppla upp mig kostnadslöst på T-Mobiles wlan hot spots via mitt Telia Homerun-konto. T-Mobile hot spots finns på många bensinstationer/rastplatser på vägen ner/hem och antagligen lite överallt. thumbs up

T-Mobile hotspots finns på Zurburg oxå (från en som norpat lite från parkeringen=)

johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Re:

Maxx skrev:

Tänk på att det inte alltid är gratis, har blivit fakturerad för användning av Homerun utomlands...

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Nürburgring
1814 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande