Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: 2 ST "R-DÄCK" DUNLOP SSR 265/35-18
425 besök totalt
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006

Trådstartare

Hej,

Har två helt nya (oanvända) Dunlop Super Sport Race däck i strl 265/35-18.

Däcken är några år gamla med har förvarats rätt. Däcken finns i Lund.

PRIS: 3500 kr för båda eller bud

Mvh

Pelle

Nedan lite info klippt från R-däckslistan:

________________________________________________________________________________________

DUNLOP SUPER SPORT RACE

Däcket för dig som kör på bana ett flertal gånger per år men är för slö för att hålla på och byta hjul, dvs som jag ;-) Det är alltså ett mycket bra allrounddäck för kombinationen banträffar och gatbruk. Jag har hårdkört dessa på Autobahn, Nürburgring, svenska banor och slalom. Trots att min M3 väger 1650 kg så har de fungerat långt över förväntan. De har en lite speciell stomme som har styva sidor och styv rullbana så att de håller hela däcksytan mycket bra i backen i alla lägen även när det blir höga sidokrafter. Detta alltså utan att däcksidan kollapsar som det oftast gör med gatdäck. Men Super Sport Race flexar en hel del sidledes vilket iof inte försämrar prestandan alls, snarare tvärtom, men de kan i vissa fall upplevas som lite mjuka eller otydliga i tex turn in. Sett i genomskärning ser däcket ut som en romb när man kör ordentligt i kurvorna på banan :-)

om man bara förstår att detta inte är ett gatdäck och anpassar sitt nyttjande av dem efter det så fungerar de ypperligt på gatan förutom att ett ovanligt grunt mönsterdjup även för att vara ett rdäck gör att man får se upp för djupare pölar! Min åsikt är att de är långt snabbare och greppigare än alla high-end gatdäck men att de är ett av de mest gatorienterade rdäcken.

Finns i både stora och små dimensioner
Tål tunga och motorstarka bilar
Ett gatorienterat r-däck som funkar bra på både gatan och banan
E-märkta, dvs godkända för gatbruk även på helbilsgodkända bilar.
Bra pris

Har tyvärr slutat tillverkas 2005!

__________________________________________________________________________________

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
SÄLJES
425 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande