Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Saab trimmotor - Såld
887 besök totalt
jasj
Spånga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
SÄLJES: Saab trimmotor - Såld

Såld...


Säljes: Saab "trim motor"
B206 ("nya" Gjutgärnsmotorn men utan balansaxlar, satt en årmodell i Saab 9-3) , borrad till 93 mm 2,3 liter vev = 2.45 liter slagvolym
B206 block (utan balansaxlar), borrat och stress-henat (forsbergs (Nille)), bearbetning för och monterade oljesprutmunstycken, B93 kolvar (Saab 2,12 liters 900 motorn), kompression ca 10:1
Cylinderhuvud med putsade kanaler och radiesäten samt 33 mm inloppsventiler.
Specialtilverkat Inloppsrör för Weber DCOE/Dellorto DHLA förgasare, dock finns bara 1 av de två förgasarna kvar Saab Trionic T5 elhärva, DI-kasett. Färdig platta för avgassamlarbygga (+ std avgassamlare)
Trimkamaxlar, duration ca 265 deg
Saknas, svänghjul, styrsystem (lämpligen kombineras förgasarna med riktig tändning)
Motorn stått oanvänd i ca 10 år (aldrig startad, konserverad från början, dock bör ev ventilfjäder sättning kontrolleras). Förväntad effekt (rätt mappad) >210 hp och massor av vrid
Skall motorn nyttjas för turbodrift måste kolvarna bytas.
B206 motorn passar ju även på Opels växellådor, så denna motorn ypperlig för tex super-seven bygge.

Pris 5000:-
Ja det är jättebilligt. Motorn måste tyvärr iväg snabbt.

Vid intresse maila mig på jan_sjogren@agilent.com så kan jag skicka bilder. Eller ring 070-6562864

_________________
Jan Sjögren
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Saab trimmotor - Såld
887 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande