Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1519 besök totalt |
Nyvaken är man och helt slutkörd efter senaste dagarnas förberedelse, dock är man även sjukt nöjd med gårdagen resultat!
Det var Equipe Rapide Motorsport Experience som stod för eventet, men det var Track Weekend tillsammans med oss (Torq) som skötte det mesta på plats. ![]() ![]() Det var första baneventet som jag har varit med och organiserat, och det var oehört kul men mycket att stå i. Vi hoppas inom kort att kunna annordna egna TORQ Track Days men det är en bit till i framtiden. Tills dess så får vi "sponsra" div. Track Days och försöka skapa ett namn på det viset, för att sedan köra egna. Man vill ju inte boka upp en bana för 100K sen dyker 5 pers upp ![]() Hursom, medans man var och besökte Sverige så glömde man att beställa lite viktiga saker till helgen för egna bilen, bl.a. belägg och R-däck! Givetvis fanns inte min storlek på lager någonstans så tji fick man och det var bara att betala för overnight shipping för 4 däck... Det blev nya Toyo R888 i 285/35-20, och så köpte jag ett set till original bakhjul till Camaron så man hade tillräckligt med fälg runt om. Dock var 2 fälgar redan svarta och två silvriga så det vart lite skillnad från höger till vänster sida av bilen. ![]() Dessa är från vad jag förstår utvecklade för Nissan GTR, och finns även i 315 för bakhjulen. Dock hade inte jag tillräckligt breda fälgar för att få på dom. Idén från början var ju att köra med 18x11 på alla hörn med 305mm Hoosiers, dock kom jag på att dom pengarna är bättre spenderade på få hit min Vette och få den race ready! Därav originalfälgar och Toyodäcken. UPS dök upp sent som fan, så det var bara att montera dom fortast möjligt, sen kasta bilen på lyften och byta hjul, olja, stift, bromsvätska och ge den en liten översyn helt enkelt. ![]() Eftersom vi hade över 100 bilar inbokade för dagen så kunde man inte heller rulla in vid 8-tiden, så klockan ställdes på 05:00 och efter att ha svept en Red Bull så styrde man kosan söderut mot banan. ![]() Det tar ca 30-40min dit beorende på trafik och hastighet, jag siktade på ca 20 min tills att en snäll officer tyckte att jag skulle hålla mig tills jag kom till banan haha. ![]() ![]() Det roligaste är just att vi även nu börjat skapa ett namn för oss inom banåka, och inte bara som en performance shop. Så både Paul och jag var på plats, Paul tog tid och pratade med våra nuvarande, och framtida kunder om mappning, dataloggning, passande motormoddar för bana mm. ![]() Själv så sprang jag omkring och hjälpte folk ställa in däcktryck, chassi inställningar samt tipsa om körteknik. Jag körde lite bantaxi både med min bil, åkte med som instruktör samt fick köra en hel del kundbilar också! Sjukt kul att få köra så många olika bilar på en och samma dag, att kunna se exakt vilka skillnader det är på dom, och att man har kunder som ber en att köra deras bil bara för att kunna se vad den verkligen klara av. Själv är jag LÅNGT ifrån att vara en "riktig" förare, men mycket körtid har man fått på sistone och om det är nåt jag kan så är det att köra Mustanger och nya Camaron riktigt fort. ![]() Precis inkommen efter att ha kört dennaq TORQ bygga Camaro med Kompressor, Coil over chassi, bromsar och en hel del annat. Vart ju LITE skillnad att köra 600rwhp kompressormatad Camaro gentemot min 500rwhp N/A Camaro! Största skillnaden var solklart vridet vid låga varv, där min är relativt "död" är den här helt galen. Man blir lite svettig i 30+ grader när man jobbar hårt ![]() ![]() ![]() Det märkte även våran lilla "Hemi", skönt med garageplats och fläkt! ![]() Det roligaste var att av alla USA bilar på plats, Vetter, Mustanger, Camaros mm, så hade vi byggt över 90% av dom. Lägg ihop det med alla kunder som bar våra "fäger", både på sig själva och bilen gjorde att vi som företag gjorde en bra närvaro. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Här är man själv på väg ut för premiärkörningen med nya däcken! OMG vilken skillnad det vart, det var en helt ny bil att köra. Fick ställa om krängarna lite då man fick aningen för mycket överstyrning med R-däcken och gatdäcks inställningen. Det fick jag erfara ner man kom ner från bankningen till infield delen i 200+ och bakänden kom låååångt ut... Efter lite fix så satt den som bara fan! ![]() ![]() ![]() ![]() Här kommer lite fler blandade bilder på kundbilar, och andra deltagande bilar! Kommer lite filmer sen också för dom intresserade! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mötte denna raritét på vägen hem från banan, herre jävlar vad han gasade på på motorvägen! och ljudet var obeskrivligt... ![]() Hemma efter en låååång dag på banan, nu dags för lite vila innan morgondagens körning :P ![]() Tack för mig! /Erik |
||
Stygg Camaron ser ut med helt svarta fälgar!
![]() Tack för ett kul reportage, förstår att det är mycket jobb att lägga upp så mycket bilder och text varje gång ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
Många tack, superkul att det uppskattas
![]()
Faktiskt! Kommer nya Brembo GT bromsar i ZR-1 blått strax, dom kommer bli pricken över i:et ![]() |
||
Lite film för dom intresserade!
http://www.youtube.com/watch?v=HorMf Trafiken och dom stränga reglerna gällande omkörningar gjorde att man inte kunde köra på "full attack" men det vart ändå kul och gick hyffsat fort varv 2. Kolla i HD och höj volymen om ni gillar att höra V8 @ 7000rpm ![]() |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1519 besök totalt |