Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tider på Kinnekulle?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
7963 besök totalt
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:
ege skrev:
Ville bara säga att Fyndbörsen Cup åker på 1.01-tider som bäst. (Grp.N-reglemente + en massa extravikt, med Yoko 032 "soft" mot backen)

Renault 5 juniorerna är nere på 1.06-tider, med samma däck. Inte illa (med <80hk) om man jämför vissas tider här på forumet.

Jag har intrycket att Kinnekulle är den svenska banan som minst premierar mycket motor, någon som håller med?...

thumbs up

/1.05.02 med 150 ponnysar i 1200 kg bil.

/1.14 med 75 hk FIAT.
/1.14 med 280 hk SAAB.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003

Pär Hylander skrev:
Jag har intrycket att Kinnekulle är den svenska banan som minst premierar mycket motor, någon som håller med?

Sturup Raceway är ju rätt tajt också.

Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Sturuo raceway klassar vi väl som gocartbana?

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003

Erik (fd Mooseman) skrev:
Sturuo raceway klassar vi väl som gocartbana?

Sant. Det är ju en bana "i miniatyr".

Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

André V skrev:
Pär Hylander skrev:
Jag har intrycket att Kinnekulle är den svenska banan som minst premierar mycket motor, någon som håller med?

Det är inte "tajtheten" som gör att det går att åka riktigt fort på Kinnekulle med liten motor, det är flytet på banan, att aldrig tappa farten..

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

!!!!!!!!!

ja min "ursäkt" e iaf att bil-fan inte ville gå fortare - men till min fördel kan sägas att flera "trimmade" imprezor ej hängde på

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ja, då har man fått lite referenser...

Magnus, kommer du ihåg vad R32:an gick på för tider med gatdäcken?

theseal
GBG
Här sen Jul 2003

1:10 med en bil som kostade 9000kr, 3:de gången på bana ever (bilen iofs lite skruvad)

Sen satte jag samma tid, när jag fått coachning på banan, utan bromsar. Tackar Hr Wiklund här på forumet för coachningen

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Det är ingen som siktar på banrekordet 0:47 då?

#24, #64, #88
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Det är ingen som siktar på banrekordet 0:47 då?

Det gör vi väll alla !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003

Jag har åkt 1,03,85 med min Porsche 944 turbo.

Min ursäkt att det inte gick fortare är att jag inte är en duktigare chaufför. Bilen har mer att ge

Rikard

Laholm
Här sen Nov 2002

FSN skrev:
André V skrev:
Pär Hylander skrev:

Det är inte "tajtheten" som gör att det går att åka riktigt fort på Kinnekulle med liten motor, det är flytet på banan, att aldrig tappa farten..

Ja, så uppfattar jag det oxo.

Falköping
Här sen Aug 2003

1.07 med gatdäck, bra väder.

bmwsson

Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:
ege skrev:
Ville bara säga att Fyndbörsen Cup åker på 1.01-tider som bäst. (Grp.N-reglemente + en massa extravikt, med Yoko 032 "soft" mot backen)

Renault 5 juniorerna är nere på 1.06-tider, med samma däck. Inte illa (med <80hk) om man jämför vissas tider här på forumet.

Har tyvärr aldrig sett sevenbilar köra där, men jag antar att dom passar bra där!

Mvh, Pär

Kan inte hålla med om det. På knutan tog det en ny modifierad M3:a tre varv innan han kunde passera mig på rakan. På de kurviga partierna var jag snabbare. De klarar jag inte på kullen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

ThomasT skrev:
Ja, då har man fått lite referenser...

Magnus, kommer du ihåg vad R32:an gick på för tider med gatdäcken?

Jag körde bara när slicksen var på...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=45861#45861

Tokholm
Här sen Jan 2003

FSN skrev:
André V skrev:
Pär Hylander skrev:

Jag provade en gång att åka hela varvet utan att växla, på det tappade jag endast en halv sekund.

Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Det är tydligt att man måste bättra på sina tider något till i år

Hmm var skall jag börja med ursäkterna det är nog förrsten igen idé alla mina var upptagna. I vilket fall presterade jag 1.06 som bäst på de 6 varv jag fick köra i somras. Bilen borde vara kapabel till avsevärt mycket mer...

/Pete

Dennis Kullman at work

Här sen Jul 2003

Esa Sanaksenaho skrev:
Pär Hylander skrev:
ege skrev:

Har tyvärr aldrig sett sevenbilar köra där, men jag antar att dom passar bra där!

Mvh, Pär

Kan inte hålla med om det. På knutan tog det en ny modifierad M3:a tre varv innan han kunde passera mig på rakan. På de kurviga partierna var jag snabbare. De klarar jag inte på kullen.

Jag har bara kört på Kullen en gång. Miatan och jag tog oss som snabbast runt på 1.09 med splirrans nya S-03. Jag hade också hört det där med motorsvaga bilar, men håller inte heller med riktigt. En bättre förare i min bil kanske skulle tycka annorlunda, men jag upplever att miatan hävdar sig betydligt bättre på Knutan. Jag kommer f.ö. ihåg att jag körde rätt uselt i kurvan efter TV-krönet; där finns nog lite att hämta.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag läste lite i den gamla tråden jag länkade till ovan med eftersnack från tidigare träff på Kullen och J***AR vad sugen jag blev på att sommarn o banträffarna ska komma snart... eller snarare helst NUUU!!!!

Skänninge
Här sen Maj 2003

Magnus Thomé skrev:
Jag läste lite i den gamla tråden jag länkade till ovan med eftersnack från tidigare träff på Kullen och J***AR vad sugen jag blev på att sommarn o banträffarna ska komma snart... eller snarare helst NUUU!!!!

Sommaren är påväg.. (kändes det som på lunchen iaf)

Suget efter bankörning har man lidit med varje dag allt för länge nu
Få är dom dagar då jag inte har suttit och känt hur härligt det vore att få plocka ut räserbilen på lämplig bana och köra där hela dagen från gryning till skymmning

Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Eric Josefsson skrev:
Magnus Thomé skrev:

Sommaren är påväg.. (kändes det som på lunchen iaf)

Suget efter bankörning har man lidit med varje dag allt för länge nu
Få är dom dagar då jag inte har suttit och känt hur härligt det vore att få plocka ut räserbilen på lämplig bana och köra där hela dagen från gryning till skymmning

Jag fick inte åka en meter med Raseribilen under 2003 och i går åkte det förbi tre motorcyklar på gatan utanför. Jag e' så åkkåt så jag håller på att explodera.

Citera
Allmänt banåkaforum
Tider på Kinnekulle?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
7963 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande