| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tider på Kinnekulle?
|
9 besök senaste veckan (7977 totalt) |
/1.05.02 med 150 ponnysar i 1200 kg bil. /1.14 med 75 hk FIAT. /1.14 med 280 hk SAAB. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Sturup Raceway är ju rätt tajt också. _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||||
Det är inte "tajtheten" som gör att det går att åka riktigt fort på Kinnekulle med liten motor, det är flytet på banan, att aldrig tappa farten.. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
|
1:10 med en bil som kostade 9000kr, 3:de gången på bana ever (bilen iofs lite skruvad)
Sen satte jag samma tid, när jag fått coachning på banan, utan bromsar. Tackar Hr Wiklund här på forumet för coachningen _________________ Niclas Dahlgren Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita |
||||||
Ja, så uppfattar jag det oxo. _________________ Pär Hylander |
||||||
|
|
||||||
Kan inte hålla med om det. På knutan tog det en ny modifierad M3:a tre varv innan han kunde passera mig på rakan. På de kurviga partierna var jag snabbare. De klarar jag inte på kullen. _________________ bmw bmwsson |
||||||
Jag körde bara när slicksen var på... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Thomé
|
||||||
Jag provade en gång att åka hela varvet utan att växla, på det tappade jag endast en halv sekund.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Det är tydligt att man måste bättra på sina tider något till i år
Hmm var skall jag börja med ursäkterna det är nog förrsten igen idé alla mina var upptagna. I vilket fall presterade jag 1.06 som bäst på de 6 varv jag fick köra i somras. Bilen borde vara kapabel till avsevärt mycket mer... /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||
Jag har bara kört på Kullen en gång. Miatan och jag tog oss som snabbast runt på 1.09 med splirrans nya S-03. Jag hade också hört det där med motorsvaga bilar, men håller inte heller med riktigt. En bättre förare i min bil kanske skulle tycka annorlunda, men jag upplever att miatan hävdar sig betydligt bättre på Knutan. Jag kommer f.ö. ihåg att jag körde rätt uselt i kurvan efter TV-krönet; där finns nog lite att hämta. _________________ Dennis K Miata -93 Nu med nya hjul |
||||||
|
Jag läste lite i den gamla tråden jag länkade till ovan med eftersnack från tidigare träff på Kullen och J***AR vad sugen jag blev på att sommarn o banträffarna ska komma snart... eller snarare helst NUUU!!!!
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
Sommaren är påväg.. (kändes det som på lunchen iaf) Suget efter bankörning har man lidit med varje dag allt för länge nu
Få är dom dagar då jag inte har suttit och känt hur härligt det vore att få plocka ut räserbilen på lämplig bana och köra där hela dagen från gryning till skymmning
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Jag fick inte åka en meter med Raseribilen under 2003 och i går åkte det förbi tre motorcyklar på gatan utanför. Jag e' så åkkåt så jag håller på att explodera.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tider på Kinnekulle?
|
9 besök senaste veckan (7977 totalt) |