| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Problem med koppling
|
715 besök totalt |
|
Problem med koppling
Har ett ganska suspekt fel på kopplingen på räserbilen. om jag trycker ner kopplingen och lägger i växeln så står hjulen stilla på tomgång - men om jag varvar rejält mycket, typ över 6000rpm så börjar de snurra! Det hela började med att det blev svårt att få i och ur växlarna. Luftade kopplingen i desperation men det blev inte bättre av det. Upptäckte sedan att om jag drog ur bilen till över 6000rpm och trampar ner kopplingen så kopplar den inte ur - den fortsätter dra (om jag fortsätter gasa med kopplingen nedtryckt). Har nu rivit ner kopplingen - ser inga konstigheter alls... Tryckplatta och lamell ser ut som nya! Huvudcyllen var iofs full med svart gucka - men kan det verkligen vara det?? Börjar ju få lite panik här.. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
|
Re: Problem med koppling
Det där var lite skumt... Just detta har jag precis råkat ut för på min Westfield. Fyllde på en skvätt vätska för att kolla ett annat fel, så löstes något svart elände upp och följde med luften upp i behållaren. Ska plocka ur huvudcylindern sedan och kolla. (Det är en gammal som hamnat där "så länge", och är i behov av renovering.) (Annat fel: Ett par dagar efter att jag kommit hem från Sportvagnsträffen så hade all vätskan till kopplingen runnit ut på golvet. Tyvärr verkar det komma från slavcylindern som ju sitter runt axeln, så det lutar åt att jag får lyfta ur hela paketet... )
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Problem med koppling
|
715 besök totalt |