Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4107 besök totalt |
Jag är rätt ny här och jag hade inte fullständigt namn från början för att jag trodde väl att det ett "vanligt forum" men ack så fel jag hade... detta är ju magnus soffa
![]() Jag tycker det är bra att det hålls på en så seriös nivå ![]() Dessutom är alla trevliga och inga spydiga svar verkar förekomma. Bra jobbat magnus och alla ni andra som gör det lättare för magnus att hålla det rent i soffan. ![]() _________________ /Haris Dzafic |
||||||
Steve Jobs snodde väll idéen om ett grafiskt baserat OS, dvs idéen till musen av xerox som slängde det onödiga arbetarspillet (gissa om dom ångrar sig nu) och gjorde ett fungerande OS av det hela, och sedan kom bill och luskade och gjorde ett system som fungerade bättre? ![]() F.Ö så har väll Microshit aldrig egentligen varit bra på något annat än att köpa upp, köpa ut och plagiera, det var juh trots allt så deras kariär började ![]() Ursäkta o.T'n, men Magnus soffa inbjuder till massviss med struntprat ![]() |
||||||
Det var ju Magnus som introducerade OS i tråden, så ![]() ![]() Xerox hade ett fungerande OS, som dessutom var nätverksbaserat och betydligt mer avancerat än Jobs och Gates efterapningar, men Xerox PARC:s mål var tydligen inte att ta fram ett säljbart OS, etc., utan de ville undvika Facit:s exempel och själva i förväg försöka ta reda på hur framtiden skulle se ut för att därigenom kunna ta fram lämpliga produkter, som t.ex. laserskrivaren (nätverksbaserad dessutom). Liksom IBM trodde de inte att det fanns några pengar att tjäna i OS, eller mjukvara öht, antar jag. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4107 besök totalt |