
31 Maj 2010 19:45
Senast ändrad av Micke_EVO, 03 Jul 2010 16:26, ändrad totalt 1 gång
Hoppas denna säljestråd hamnade i rätt del av forumet men en gammal rallybil borde passa tillsammans med räserbilarna
Har en mycket fin Evo att sälja, finns dock en anmärkning som nämns nedan. Bilen säljs antingen helt original eller med de extra tillbehören som jag har monterat. Säljer inga delar löst utan säljer endast delarna med bilen om intresse finns. Mer info om bilen:
Importerad 2004
Mil: ca 7700
Färg: Rosso röd
Säljs nybesiktigad
Nyskattad
2.0 16v Turbo 4wd (47% drivning fram, 53% drivning bak)
Vattenkyld intercooler
Powerflexbussningar i framvagn, bakvagn samt krängare.
Ferrita avgassystem
Bromsad i bänk med papper
6-puckad sinterkoppling
Short shift
Elhissar
Bytt 2009:
Kamrem, växellådsolja, glykol, bromsvätska, fördelare, fördelarlock, rotor, vattentempgivare,
Walbro 255-pump, Hårdare motor/växellådskuddar
Gjort 2010-05-25:
Bytt motorolja
Bytt tändstift
Rengörning av luftfilter
Extrautrustning:
2x Recaro SPG profi
Sabelt moccaratt
GruppA-speglar i kolfiber
Compomotive Mo6 18" med bra däck (215/35-18)
Har även påbörjat ett motorbygge som kan köpas med, detta är:
Motorblock (Förberett för 12mm toppbult)
Portat toppblock inkl. ventiler (Förberett för 12mm toppbult)
Lägre Wiseco-kolvar
Längre H-profilstakar
Tigsvetsat grenrör
Komplett sats med packningar för hela motorn
600cc-spridare
12mm toppblocksbultar (GruppA)
Bränsletrycksregulator
Förstärkningsplatta för växellådan
Påbörjat insug
Garret GT30R (specad till 450hk, Kullagrad turbo)
Ny vattenpump.
Känt fel:
Går ojämnt på tomgång de första 30 sek när man startar bilen kall.
Pris original: 140k
Pris med "Extrautrustning": 160k
Pris för motorbygget: + 30k
Bytesvärde: + 20k
Ring för mer info!
013-139399, 0707-358465