Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2306 besök totalt |
F1 Monza 2010
Hittade ingen tråd ![]() Ganska tråkigt race, men Webbers omkörning av Hulken var minst sagt snygg. Att Vettel kom så långt på mjuka däck var lite kul. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Resultatet var ju spännande för ställningen i tabellen i alla fall. Ledaren blev lottlös, Alonso fick full pott osv. Bådar gott inför resten av säsongen när fler har segervittring.
![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Alonso visade vad han gick för, mycket snygg körning från start till mål, Button stabil, synd att inte massa kunde ta sig fram, han var värd det.
Vettel, hmm, jag vet inte vad man ska säga om han,men det var otroligt att komma så långt på dom gröna. Jag kan inte hålla med att det var ett tråkigt race, lite som 2fast4u skriver nu är det ju spännande i tabellen... _________________ R Malmström MSCC |
||||||
Var på Monza och tittade, satt i Parabolica. Inte det mest spännande loppet jag sett.
Hur spännande tabellen är tänkte jag inte på när jag satt där. Konstigt att det var mer jubel när Hamliton fick bryta än när loppet slutade och Alonso vann. ![]() Trodde att man vill att någon vinner inte hoppas på någon bryter. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||
Re: F1 Monza 2010
Webber lär nog inte ha varit glad över Hulkens körning ![]() Ja, Vettel var ju ett mysterium. Nästan en hel racedistans med mjuka däck (han hade ju inte gått in i depå om det inte hade varit obligatoriskt), sen det där mystiska "motorproblemet" han rapporterade om när han fick släppa Webber, för att sen komma tillbaka och nästan sätta racets snabbaste varv på slitna, mjuka däck? Har lite svårt att förstå detta ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Det var också snack om en "tearoff" som hade kommit in i luftintaget till motorn. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Tear off hörde jag också. Men jag förstår inte att det skulle va något skumt eller teamorder, vem skulle vinna på att Vettel släppte Webber? Webber hade ju fått tillbaka mästerskapsledningen hur som helst där han låg. För ni som var på plats, det måsta varit ett jäkla tryck i byn efter Alonsos seger eller? _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Tear off hette det under racet, men i Red Bulls pressrelease står detta.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Så sant så.... Han hade kanske glömt handbromsen ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Re:
om ett hjul kärvar pga bromsarna så borde man ju känna det i balansen på bilen då en F1:a är så finkänslig? Det där med tear-off kan jag köpa, den kan ju faktiskt blockera insuget och få motorn att kippa efter andan en stund för att sedan fösas undan/slitas sönder av luften och G-krafterna. Å andra sidan har vi ju sett Redbull ha bromsbekymmer av olika slag förut. Men hela incidenten öppnade iaf upp för div. konspirationsteorier ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2306 besök totalt |