Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2465 besök totalt |
Jag hade servooljekylare på min 944 turbo, så det är väl bara ytterligare ett exempel på att det inte så ovanligt.
Vet inte mkt om lustgas, mer än att jag fått för mig att det är dyrt. Något som däremot är billigt (dock inte så billigt som vatten...) är "kolsyra", eller rättare sagt koldioxid, Co2. Kallt när man får det ur flaskan, -73°C eller så och avdunstar utan väta och brinner absolut inte (det är ju ett brandsläckarmaterial). Vilka egenskaper har lustgas i förhållande till vatten och Co2? _________________ Pär Hylander |
||||
Kolsyra snvänds tydligen också i viss utsträckning, men problemet uppkommer ju om du suger in det i motorn. Blir lite anti-effekt då... ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
![]() ![]() Ah! tänkte att det var någon hake... hehe, tur att det finns forum så man inte måste göra alla fel själv! ![]() |
||||
Just precis det spom är problemet. att suga in en hel del Co2 är inte riktigt förenligt med sina mål om mer effekt iaf ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Mmm...den är ganska lätt men lite camber-gain påhitt i McSvensson framvagnen får den att bli ganska elak utan servo. Särskilt på låg växel som behagar ta slut när man är nästan ur böjen och behöver en hand till att växla, tycker då bakändan att det är läge att släppa lite lagom så har man en lite för upphetsande upplevelse utan servo... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2465 besök totalt |