Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3775 besök totalt |
2010-09-18 Challenge på Lunda Flygfält
Hej. Hösten börjar närma sig med stormsteg och lördagen den 18/9 kör vi säsongens sista Challenge på Lunda. Det finns platser kvar, så passa på att anmäla dig på www.challenge.nu. Förra gången satte John Kraft en årsbästatid på 1.16,93, den enda som kört under 1.17 i år. Får vi bara torrt väder så finns det nog möjlighet att slå den tiden. Hälsningar Lennart |
||||
Hej,
Jag är mycket intresserad av att delta för att testa vad jag själv och bilen går för. Är aktiviteten öppen för en helt grön bilförare (jag har aldrig kört på bana med bil tidigare)? Tack! Andreas _________________ Andreas Hollström |
||||
_________________ Carl-Johan Berletin |
||||
Re:
Hej Andreas, Självklart är aktiviteten öppen för gröna bilförare. Du behöver ta en SMA-licens för att få medverka, detta genomförs på deras hemsida: www.svenskamotorsportalliansen.se Det räcker med att du kan visa upp att du har genomfört testet, om du inte hinner få din papperslicens. Läs mer och anmäl dig på vår hemsida: www.challenge.nu |
||||
Anmäld!
Skall se om det går att slipa min tid nått nu med min nya krängare bak. Bara att hoppas vi får bra väder! Men man känner sig lite rattrostig då jag bara kört en banträff iår och kört en konbana tidigt i våras (och då inte med egen bil....). Ses på Lördag!! ![]() /Johan _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||
Re:
![]() Ser ut att bli bra väder oxå. ![]()
This is the place! Det är nog svårt att hitta säkrare ställe att prova än på en flygplats + att upplägget gör att man inte behöver tänka på andra bilar som rejsar. Här är både garvade och nya välkomna, och det finns en utmaning för alla ![]() Sedan lite skvaller. En av våra deltagare/funkisar (som har synts i blå Audi) har beställt en uppgraderad modell att rejsa med. Ni får försöka pumpa honom på vad det kan vara på lördag ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Va kul att du kör! Jag har heller inte kört så mycket i år. då har vi varandra att peppa! _________________ Carl-Johan Berletin |
||||
Re:
Jag vet... ![]() |
||||
Re:
Jag kanske (säger kanske) kommer och kikar på när ni gasar lite senare på dan... Det beror lite på omständigheter utom min kontroll... om jag kommer så tar jag den lille svarte... ![]() (Kom att tänka på att jag nog är skyldig dig lite pengar...) ![]() |
||||
Re:
Det vore skitkul om du dyker upp så man äntligen kan får se pärlan! Det där andra ordnar sig, vi tar det vid tillfälle ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag undrar om det är möjligt att vara åskådare? På hemsidan står det att inga åskådare tillåts på området som inte åkt dit i en bil med en förare. Vad menas med "området" Det var länge sen jag var på lunda och förstår att man naturligtvis inte får vara för nära när det körs.
_________________ Daniel Thunberg Ivner Hjälpmek Puppan Racing MINI Cooper S cab -14 VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien) |
||||
Re:
Hej. Det är ok att vara åskådare. Du får skriva på en säkerhetsblankett och självfallet placera dig där du står utan risk och inte stör förarna under körning. |
||||
Re:
Tråkigt! Bara att börja ladda för nästa säsong.... ![]() _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||
Har inte fått nån mer info när vi börjar imorgon....
Var ju en tid sedan, så man kommer ju inte ihåg tiderna längre..... /Johan _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V, Skoda RS Kombi och Caddy "Servicebil" Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3775 besök totalt |