| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Alfa 75 racebygge med bur inkl karossvagga
|
1838 besök totalt |
|
Säljer mitt Alfa 75 racebygge med bur inklusive karossvagga då jag inte har tid att färdigställa. Kaross: Alfa 75 3,0 -88 med papper. - Rostlagad med bland annat nya trösklar och skärmkanter - Skrapad från asfaltsmatta invändigt och utvändigt (ca 30 - 35 kg viktbesparing) - Kolsyre-is-blästrad under och i hjulhus - Förstärkt/Förstyvad genom sömsvetsning på kritiska punkter. - Konservativt lättad, onödig vikt bortkapad utan att förstöra funktion (ingen schweizerost) - "Racing" -bursats kompletterad med kryssstag från www.finess.se (kostar 5500 kr + frakt ny). Lagt mycket tid och kärlek på burbygget (svetsad med ESAB 3-fas =ordentlig genombränning), är inspekterad av SBF besiktningsman som tyckte det såg mycket bra ut. Jag har avvaktat med montering av toyotastag och hjälmkrossarstag, men färdigbockade rör för detta finns. - Egenhändigt konstruerade främre hjulupphängningar för coilovers (i kalldraget sömlöst stål). Uniballs på övre länkarm, längre undre länkarm, med smidda Wilwood spindlar och Wilwood aluminium-hubbar, nya moog kulleder. Möjlighet till mer camber och caster än original med bibehållen geometri. Coilovers ingår ej. (Nypris på Wilwood grejer och kulleder är över 6500kr) - Fräscha dörrar, framskärmar, huv och bagagelucka ingår - Karossvagga från www.verktygsboden.se ingår (kostar 4995 kr + frakt ny) Komplett original elsystem, Skränkt, slipad och grundad Dedion bakaxel, 4-kolvs Brembo ok, Styrväxel, Rattstång, Ratt, Fram och bak lyktor, Hel reservdels bil (75 TS), Fram och bak stötfångare, Skärmbreddare, Sidokjolar, värmepaket, gummilister m.m.. Kan köpas till. Lacka, häng i motor/drivlina, montera stol+ratt och KÖR!
15 000 kr
Är priset fel? Ge mig ett bud! /Martin martin.viding@epsilon.nu 0704-944301 _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
![]() |
SÄLJES
|
1838 besök totalt |