Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9376 besök totalt |
Meckade lite idag för första gången på länge... Hoppas bara jag kan hitta en tid för hjulinställning i veckan.
Köpte såna här: ![]() Klart! Handbromsvajern fästes med buntband, men någon kanske har ett bättre förslag? Min fru tyckte för övrigt att kombinationen lila/grön var väldigt chic. ![]() CRX:en har visat sig vara väldigt bra att stapla prylar på... ![]() _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
Hej!
Kommer du till Mantorp 1 Maj? Tänkte åka dit med Mondeo skåpet. Har kört vidare med den och haft riktigt kul på Sviestad bl a. I år med r-däck. ![]() Vad kallas dom där D2 stagen? Jag gillar kombinationen svart bil med röda fälgar. _________________ Christoffer Silfverberg |
Tja!
Jorå, Mantorp blir det om jag inte dagen innan ser att det blir åskväder eller liknande... ![]() Kallas väl Camberstag skulle jag tro. Det enda som är ställbart i original på en CTR är toevinkeln, så fram får man montera excentriska bultar för McP-ben och bak är det den här typen av stag som gäller. Jag har ju fram till nu åkt omkring med mer camber bak än fram och det är ju inte idealiskt på en framhjulsdriven bil... Fälgarna är jag extremt nöjd med! Säljs av några i Finland som bygger räserbilar av Civics och jag tror att jag är ensam om dem här i Sverige. Ska lägga om däcken nu så jag sliter lite på insidan, men är svårt sugen på att köra bredare fram. 225 fram och 205 bak borde hjälpa till lite när man inte har råd med diffbroms. ![]() _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
Hyfsat neutral med en dragning åt understyrning. Har aldrig lyckats provocera fram överstyrning på torrt underlag och vill heller inte kunna det eftersom bilen går året runt. Har haft några otäcka episoder på vinterväglag som gjort att jag känner att jag vill ha lite fäste bak ändå...
![]() Hjulinställning på NB Gummi är bokad till på fredag! Kör samma gamla med lite toe-out fram och toe-in bak. Denna gång blir det dock förhoppningsvis lite mindre camber bak än fram. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9376 besök totalt |