Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type R -04 "Såld"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
1 besök senaste veckan (36483 totalt)
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
om någon skulle vara intresserad av en type r i tipp topp skick kan bilen eventuellt vara tillsalu, pm går bra vid intresse.
Har länge haft lite planer på något billigare och mer anpassat för bankörning och funderar på att slå slag i saken.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Tobias H skrev:
om någon skulle vara intresserad av en type r i tipp topp skick kan bilen eventuellt vara tillsalu, pm går bra vid intresse.
Har länge haft lite planer på något billigare och mer anpassat för bankörning och funderar på att slå slag i saken.

Kanske något som kan köras på DEN RIKTIGA BANAN

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Blir de någon Clio?

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Tobias H skrev:
Blir de någon Clio?

Det är planen till nästa år iaf thumbs up

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Lysande, då fattas bara garage så är vi redo sen? För hemma tänker jag inte åka alls nästa år! thumbs up

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Någon som har tillgång till BBS sortiment här?

En av bultarna som håller fast centrum mot fälg banan på mina BBS LM har gett sig, skulle behöva några nya sånna ink muttrar.
Testade med OCL men dom vill skicka fälgarna till BBS, vilket är uteslutet.

Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Mats Th skrev:
Tobias H skrev:
Blir de någon Clio?

Det är planen till nästa år iaf thumbs up

Nu blir jag intresserad en 200 Cup eller och i så fall Sv såld?

jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

Re:

Tobias H skrev:
Någon som har tillgång till BBS sortiment här?

En av bultarna som håller fast centrum mot fälg banan på mina BBS LM har gett sig, skulle behöva några nya sånna ink muttrar.
Testade med OCL men dom vill skicka fälgarna till BBS, vilket är uteslutet.

http://www.scm-engineering.se/
dem borde kunna hjälpa dig.
dem kan nog ta hem det mesta ur bbs sortiment.

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare

JE
Malmö
Här sen Jan 2003

Re:

Tobias H skrev:

thumbs up

Så jäkla kul bilar de är, gött att se att den används som den ska också.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Härligt o se bilen i rätt miljö...hemma hos doktorn

Kör försiktigt, och håll dig på det svarta

Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Den trivs klart bra därnere, hade jag inte behövt besiktiga skulle den nog stått kvar.
Just nu lutar det åt att ställa av igen efter sbp och bunkra pengar för en vecka eller två till hösten.

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Några bilder från helgen som gick:

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Längesedan jag skrev något här, bilderna talar sitt tydliga språk men en uppdatering vore nog på sin plats.

Kände som många andra ett väldigt sug efter Ringen tidigt i våras, siktade in mig på helgen 23-25 april som hade både bra öppettider och VLN under lördagen.
Lagom till snön släppt bokades flyg med Ryan och en hyrswift från Rent4ring, lyckades även lura med en kompis ner som aldrig varit där tidigare.

Med en dryg vecka kvar till avfärd började Island och vulkanaktiviteten sätta käppar i hjulen, flygstopp..
Flyget var ställt till och med fredag, vi var bokade tidigt lördag morgon. Vi vågade inte riktigt chansa på att flyget skulle gå, kommer vi ner lär det vara stopp igen lagom till hemfärd.
Hyrbilen avbokades, men boendet fanns kvar och Hondan var ju faktiskt påställd sedan en vecka tillbaks. Några timmar senare satt vi i bilen, 12 timmar senare intogs en schnitzel i Adenaååå.

Installerade oss snabbt hemma hos Doktor Eick och han med VLN träning under fredagskvällen innan tröttheten tog övertag.
Lördagen bjöd på riktigt bra väder, +20 och strålande sol inte helt dumt att sitta i gräset och titta på VLN då. Under kvällen togs dom första varven,
köpte ett 8 varvskort och tänkte att det skulle räcka iom att det alltid brukar vara mycket folk under söndagarna.

Lördagkväll, riktigt bra väder och någorlunda fria varv
Lyckades köra 6 varv under första kvällen, inte allt för mycket trafik och väldigt bra väder. Hemma!
Kompisen som aldrig varit nere tidigare började förstå vad det handlade om och är numera helt såld.
Kvällen avlutades i gott sällskap på Pisten!

Strax innan avfärd till påfarten, klockan 07.40 söndag.
Efter en godnatts sömn var stod vi redo 07.40 i hopp om att få några fria varv på morgonen, 8 nya varv inhandlades och något försent öppnade äntligen banan.
Väntade några minuter tills dom hetsigaste kommit ut och iväg på banan innan vi åkte på. Fick in 4 helt okej varv innan folket börjat tillta och det var dags för frukost.

Efter Frukost monterades Dr. Eicks driftbox i bilen och vi var redo för ännu några varv. Körde ytterligare 3 varv men nu var det halvt kaos på banan, gulflagg på flera ställen och väldigt svårt att få något flyt i körningen.
Även om det inte blev några supertider i boxen var det ändå väldigt kul och givande att se loggarna efteråt. Fick tyvärr inga fria varv med den monterade, ska dock se till att skaffa en egen tills nästa gång.

På en inte helt okänd grusparkering.
Tog det en lång lunch och satt senare i T13 med Christian för att fördriva tiden tills kvällen.
Runt 17.30 började trycket lätta på banan och vi begav oss åter igen till påfarten. Tyvärr hade jag nu lämnat tillbaks boxen, hade varit kul att haft den monterad nu.
Det var inte överdrivet med trafik och jag fick in 3 varv som var helgen klart bästa, på sista varvet hade tyvärr en GT3:a släppt ut kylvatten vid Gantry så banan stängde några minuter tidigare än tänkt.

Bilen packades sen för hemfärd och en middag intogs på Pisten i samma goda sällskap som kvällen innan, kul och träffa alla igen.
Efter middagen tackade vi för oss och lämnade Nürburg med 1 varv kvar på kortet för nästa gång.

Några dagar efter hemkomst blev bilen besiktigade och ställdes av igen, kände mig ganska "mätt" på körande och hittade inga banträffar att åka på.
I fredags fick jag dock ett ryck, bilen hade stått nästan en månad och 944 Turbo registrets "såtenästräff" skulle gå av stapeln under helgen.
Sagt som gjort, bilen ställdes på och r däcken monterades. Tog en tur på några mil under fredags morgonen och kan knappt förstå varför jag ställde av den. Nytändning! thumbs up

Lördagen bjöd på trevligt sällskap, riktig sommarvärme och Automobils a-sprint.
Körde några varv i banan förra året under samma träff och den passar verkligen bilen, 54,16 blev min bästa tid för dagen.

Gick lite väl nära några konor under ett uppvärmingsåk

Resultat från "tävlingen" kan hittas här:
http://www.ulfm.se/bilder/satenas2010/A-sprint.pdf

Något fortare borde det gå att köra med mer tid i banan, överdrivet mycket tid finns dock inte att hämta som bilen står nu.
Mer camber skulle göra enhel del, men det innebär nya dämpare samt ställbara topplagringar.
Finns små planer på en lösning från KW men det är bara tankar än så länge, vi får se längre fram just nu vill jag bara köra!

Här näst står en uppsättning nya r-däck på inköpslistan, har hittat R888:or till ett helt okej pris som lockar.
Är egentligen väldigt nöjd med dom Kuhmo däck jag åker nu, bra grepp och pris men den stora nackdelen är att dom ser väldigt slitna ut fort.

Så ser mina ut i dagsläget, det finns mycket att ta av fortfarande men det är nästan bara det längsgående mönstret som är kvar.
Åker andra däck på vägen men några banträffar finns de ju kvar, kan någon besiktningsman på en ev. banträff tycka annorlunda?

Blev mer text än jag tänkt mig, nu behöver jag inte uppdatera förens nästa vår..

/t

Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004

Ser nice ut på ringen
Är det Kumho V70A hard du kör?
Nöjd med fästet alltså?

Accord -04
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Det stämmer bra, V70A K90 är det som sitter på bilen just nu.

Måste säga att jag är väldigt nöjd med fästet, framförallt håller dom värmen bra och man behöver anstränga sig mycket för att dom skall gå varma.
Dom ligger även väldigt bra prismässigt, Martin på Wheelbase rekommenderas helt klart!

Nackdelen är att dom ser väldigt slitna ut fort, även om det finns mycket kvar att ta av.
Samt att dom är riktigt dåliga i regn, men när det blir så blött åker jag gatdäck så det är inget som stör mig egentligen.

thumbs up

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Några bilder från Snowdragons träff på Kullen, väl varmt men i stort en väldigt trevlig dag men många olika bilar.

R-däcken fick jobba hårt och har sett sina bästa dagar, däcken längst till höger kan funka en dag till men dom andra två är mer eller mindre slut.
Tänkte försöka få fatt i en uppsättning Dunlop till nästa gång, annars blir det likadana igen.

Nästa gång bilen får gå på bana blir det inte i Sverige, Ringen hägrar än en gång.
Hoppas kunna få in en eller två veckor i början på augusti!

Tack till Fotografen för bilderna!

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Kinnekulle 11/8 med TPC:

/T

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Kinnekulle ligger nära tillhands och när Götene Mk anordnade slalomkörning igår kväll var det svårt att inte åka upp.
Det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig men ändå väldigt kul och en bra möjlighet att nöta på spåret över Mohlins.

Jätte tack till fotografen Sophia för bilderna.

En stämningsbild från min mobil:

Blev nog sista turen för iår, nu stundar avställning och skidsäsong istället..

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Söker garage i Lidköping, verkar svårt att hitta något vettigt men någon här kanske har lite koll..?

/T

Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type R -04 "Såld"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
1 besök senaste veckan (36483 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande