Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum HJÄLP sökes! Tips på spårval Gotland Ring | << 1, 2 3 besök senaste veckan (15709 totalt) |
Det var jag det.. Provade ett annat spår det varvet där jag lät bilen drifta ut istället för att gå tight och i princip ta kurva två med dubbla apex som jag tycker funkar bättre, hade även för högt däckstryck och däcken började bli sladdriga.. Kan inte säga att jag håller med dig då jag anser att 1. Och 2. hör till en del av banans charm. Det ska vara krävande och belönande. Men i övrigt håller jag med dig _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Ingen regel utan undantag! Men det är klart att de är ju F1-förare... "Förarna har gnällt mycket på att det varit dålig asfalt i Singapore, nu har arrangörerna asfalterat om. Sedan har de klagat på att banan varit för smutsig och det vill också arrangörerna fixa till. Därför har de beställt nya maskiner som ska se till att banan blir ren och fin." http://blogg.aftonbladet.se/f1blogge _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Svansviftning javisst Det "krönet" man åker över medans man svänger vänster var en klart skoj klurig grej . Om man struntade i att svänga så hårt (för att slippa tappa rumpan) så kom man ju inte i närheten av apex nr2 på vänstersidan och då blev den påföljande högerknixen ut på den korta rakan tokfel.... Men jag laborerade massa och fick bra tips av Gotlands-Stefan. Mitt laborerande innefattade bland annat att tvinga in bilen till vänster apex nr2 men ändå med massa gaspådrag med spännande anfallsvinkel på bilen som resultat Men helt klart finns det ett vettigt spår där man faktiskt inte tappar rumpan och ändå når alla apex korrekt. Jag fick inte till det 100 men började förstå partiet succesivt under dan tycker jag. Så mitt råd är att leta efter bättre spår "uppför backen" och precis över krönet. Det gäller med vilken vinkel man går över krönet och var på krönet man är sidledes. _________________ Magnus Thomé |
||
Punkt nr 2 är jag helt lost hur du menar. Det var bland de absolut roligaste partierna där man kunde tvärnita in lite i vänstern och stå på något helt osannolikt, verkligen mangla på och komma ut på nästföljande raka med bra fart med lite drift. Så det guppet/grejen kände jag inte ÖHT? Lattjo va Filmade du? Tänkte man kanske ser det tydligare inifrån din bil på film? _________________ Magnus Thomé |
||
Nej ingen film tyvärr. Skall få till det till nästa år.
Fullfartsvänstern (i min motorsvaga bil gick det att åka fullt, iaf på slutet) var kanongod och hela partiet superskönt men en flipperegenhet finns där, särskilt när man ligger på fullt. Jag var inte ensam om att uppleva det. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Inte för att jag körde så fort på GR men jag upplevde inte heller några problem på de ställena, kör förövrigt rätt likt spår som i thomés film med stefan.
Däremot kom min bak farandes några gånger vid o och P. Jäkla kul bana GR synd att den inte ligger på fastlandet. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||
För att klura vidare lite, kan du kika på nån av mina filmer o se om du kan se var det skulle vara i partiet som det kunde flippra till för dig? Jag är osäker på var exakt det skulle vara, under den svängande inbromsningen eller före eller efter broms? _________________ Magnus Thomé |
||
När man ändå ska fira midsommar på Gotland så var det ju lika bra att passa på
Någon/några som har några nya tips mm att tillägga? cheers! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Allmänt banåkaforum HJÄLP sökes! Tips på spårval Gotland Ring | << 1, 2 3 besök senaste veckan (15709 totalt) |