| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M3 e30 krängningshämmare på 320ik e30?
|
874 besök totalt |
|
Jag håller på och bygger en ban/utställningsbil av en bmw 320ik e30. Min fråga är om jag kan använda mig utav m3 e30ns krängningshämmare fram o bak istället för original? Dom är ju lite kraftigare. För det ska väl passa? Vad kör ni andra med för krängningshämmare annars? MVH Henke _________________ Henrik Andersson |
||
|
Re: M3 e30 krängningshämmare på 320ik e30?
Det beror lite på årsmodell & utrustning om det är grövre på 325 eller ej. 320 fanns med Fram 18,5mm & 20mm bak 12mm, 13,5mm & 14,5mm Sen beror det på hur mycket banbil det ska vara. Fram finns det 21mm som mest bak är det 14,5mm detta är det som finns orginal. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
okej.. min är en 88a. Tänkte köpa nya oavsett så blir troligtvis en förstärkt. Jag vill inte snika på delarna. Såg att PPF hade ett komplett e30 krängningshämmarkit för 5k som verkar va bra grejer.
_________________ Henrik Andersson |
||
|
Just väghållningsprylar hittar du massor av till E30 hos Samuel på Millway.
Snabb leverans & grym service www.millway.se Vad mer ska du göra med väghållningen. Hur extrem ska den bli. Finns massor man kan göra på E30 för att få fart på den. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
jag kommer köra med d2 coilovers, d2 bromsar, fjäderbensstag. Vad mer kan man göra? coiloversen finns det flera olika setups på, har inte bestämt mig för vilken jag ska välja ännu men tanken är att det ska gå att drifta, banåka, gatåka och köra på strippen. Så det får bli ett kit som har lite av alla egenskaper tror jag. Men vi får se..
_________________ Henrik Andersson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
874 besök totalt |