Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Lite Auto-X med Porscheklubben
1409 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Blev inbuden av Porscheklubben för att köra deras Auto-X event i söndags, dom brukar bjuda in ett 10-tal andra bilar som kör egen klass bara så att Porscheförarna har nåt att jämföra sig med. Lite som gladiatorspel, kasta in ett par okända nissar blan lejon och proffs och se vad som händer

Hursom, för mig gick det bra och jag "överlevde"! Jag satta snabbaste varvtid med min 1800kgs best på gatdäck, och blev endast slagen av ett par turbo MR2 och en förbannat grym 03:a BMW M3 som körde på R-däck. Han satte snabbaste tiden med hästlängder! Hade jag inte lyssnat på vädernissarna och kört på R-däcken så hade jag nog kunnat legat på topp, detta var en tillräckligt lång bana för att ha kunnat plocka 2sek med r-däck.

Hursom, kul som fan att köra oavsett hur det gick!

http://www.youtube.com/watch?v=vcZZI1VNGUY

/Erik

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nice layout på banan! Avis på att det finns så stora shyssta parkeringsplatser att köra på

Det här var kreativt för mer fäste:

Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Nice layout på banan! Avis på att det finns så stora shyssta parkeringsplatser att köra på

Det här var kreativt för mer fäste:

Faktiskt! Banorna är långa, tekniska och förbannat roliga. Dom gynnar både lätta bilar samt motorstarka tyngre bilar.

Ja det var han som hade näst snabbast tid, regelverket för Auto-x säger att det inte gör något om däcken sticker ut. Ser ut som skräp om du frågar mig men fort gick det iallafall. Hade han haft mer pulver så hade det gått fortare dock, den var lite för motorsvag för att kunna utnyttja allt grepp som fanns.

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Lite skillnad på bana jämfört med Lazzat....

.

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

En bekant jobbar med att tillverka flygplansdragare, och i den egenskapen har han hamnat hos Boeing några ggr. En dag noterade han ett STORT gäng koner som stod i en hög mitt på jätteparkeringen. Hans kontakt berättade då att de alltid stod där ifall några kände för att spontant slänga upp en bana och gasa lite. Det var bara att dra igång djungeltrumman så kom det 50 bilar.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Bilder o videos
Lite Auto-X med Porscheklubben
1409 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande