| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka fälgar passar 997 gt3 ?
|
2025 besök totalt |
|
Skall skaffa mig ett par 18" fälgar att sätta R däck på till en 997 gt3 mk1 5 bult.. Passar 996 gt3 fälgarna samma et? eller passar några andra porsche fälgar till den? _________________ Sebastian Sjöstrand |
||||
|
996 fälgar funkar troligen inte så bra då de har lägre ET och hamnar för långt ut.
Carrera III fälgen från 997 Carrera kan funka men de är smalare och har högre ET så jag vet inte hur bra det blir. BBS Racing fälgar är nog det bästa att satsa på. Vilka däck/dimensioner hade du tänkt köra på? _________________ Anders T |
||||
|
jepp har kollat efter sådana men hittar inga tillsalu..
Vet inte exakt men folk brukar väl köra 225 fram och 265 bsk med r däck? Eller jag är ute och cyklar=) ingen expert utan villa ha ett sett r däck till bandagar etc.. _________________ Sebastian Sjöstrand |
||||
|
Re:
Borde man inte försöka bibehålla den omkretskillnad som är mellan fram och bak på 997? Påstås att ABS:en kan få spel om man avviker för mycket, vet inte om det stämmer dock. 305/35 eller 335/30 bak borde bli bättre i såfall (vilket iofs begränsar däcksurvalet kraftigt). _________________ Anders T |
||||
|
Re:
Varför inte köra på originalfälgar och 19"? _________________ Anders T |
||||
|
Re:
Jo visst är det så, men många kör 18 i USA men jag hade gjort som du med 19 om jag fått välja _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
för iom kör ganska mycket till vardags så är det inte så kul att köra r däck hela tiden speciellt inte om det regnar en dag...
Så smidigast och skaffat ett set fälgar till och då ganska smidigt med 18" för finns ganska gott sortiment.. Men inte så lätt att hitta orginal fälga heller, nya på porsche är inget o snacka om:P _________________ Sebastian Sjöstrand |
||||
|
Re:
18 i rätt brdder och rätt offset är inte heller lätt sen ska du ha mycket profil i bak då 997an är uppsatt så, så bättre med 335/30 då eller nått inte 295an som jag skrev först Så det blir inte lätt att få till nått då, tänk på att du behöver 12or i bredd på bakfälgen om du ska köra 315 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Ja men det är ett dyrt alternativ, jag kan hjälpa dig med fälgarna du behöver men det blir lätt 30-40k + däck _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2025 besök totalt |