Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: R-däck och slicks
3925 besök totalt
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
S: R-däck och slicks

Då jag nu kör 18" så säljer jag det jag har i 17".

R-däck Bridgestone Potenza Re 540S. 215/45R17 Ca 3.5 - 4 mm kvar. Jämt slitna.

3500 kr




Slicks Michelin 24/61-17. Ca. 1 - 2 mm kvar i referenshålen.

1000 kr


_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Denta79
Mantorp
Här sen Aug 2009
Inlägg: 5



Vart bor du?
Telnr?

_________________
Dennis Karlsson
Citera
Denta79
Mantorp
Här sen Aug 2009
Inlägg: 5



Man är ju ny
Intresserad är jag om du kan skicka dom med bussgods

_________________
Dennis Karlsson
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
Re:

Denta79 skrev:
Vart bor du?
Telnr?


Jag bor 2 mil söder om Jönköping.
Telnr. 073 61 904 61

Jag kan skicka med bussgods men för din del är det väl nästan billigare att åka och hämta eller..?

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Corolla gtr
Norrahammar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 239



R-däcken intressanta, kan hämta när som mitt garage ligger efter Månsarp

_________________
Jonne Carlsson

Fiesta Xr2 113hk
Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk
Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk
Mitsubishi Galant V6 163hk
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397



Vad motsvarar 24/61-17 i vanliga mått ?

_________________
Markus Jonsson
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
Vad motsvarar 24/61-17 i vanliga mått ?


Däcken är ungefär som 235:or i bredd. I stcc kör de dom på 9" men jag har en kompis som kör samma däck på 7" fälg.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
R-däcken är sålda!

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
marmander
Torestorp
Här sen Sep 2006
Inlägg: 15



Re:

kardanaxel skrev:
Markus_SWE skrev:
Vad motsvarar 24/61-17 i vanliga mått ?


Däcken är ungefär som 235:or i bredd. I stcc kör de dom på 9" men jag har en kompis som kör samma däck på 7" fälg.


Jag har några sådana liggandes hemma också, tänkte provat med 7" fälg, men avstod för det verkade alldeles för smalt.

hur fungerar det för din polare med dom däcken? man skadar inte sidorna på däcken eller?

Mäter man löst så är anliggningsytan mot fälgen ca 215mm bred (ca 8,5") och slitbanan ca 240mm bred (24/61= 24cm brett och 61cm i diameter).

_________________
Simon Marmander
Busbil; Volvo 164 TURBO. 526Whp, 724WNm B30.
(förra 164:an.. 644hk 808Nm volvo b30)
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
Re:

marmander skrev:
kardanaxel skrev:
Markus_SWE skrev:
Vad motsvarar 24/61-17 i vanliga mått ?


Däcken är ungefär som 235:or i bredd. I stcc kör de dom på 9" men jag har en kompis som kör samma däck på 7" fälg.


Jag har några sådana liggandes hemma också, tänkte provat med 7" fälg, men avstod för det verkade alldeles för smalt.

hur fungerar det för din polare med dom däcken? man skadar inte sidorna på däcken eller?

Mäter man löst så är anliggningsytan mot fälgen ca 215mm bred (ca 8,5") och slitbanan ca 240mm bred (24/61= 24cm brett och 61cm i diameter).


Skicka ett pm till Jakob och hör med honom

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010
Inlägg: 162



finns slicksen kvar? är priset för alla 4:a?

_________________
Tim Strindeborg
Bmw M4 2018
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
Re:

timhalmstad skrev:
finns slicksen kvar? är priset för alla 4:a?


Jo, de ligger ute i hallen... Priset är för 4. Jag ska kontrollera skicket noggrannare imorn när det är ljust.
Jag kan skicka ett pm sen.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 292



jag kan förvara slicksen här hemma åt dig..

_________________
Jakob Josefsson
Citera
pampers138
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 313



Nedrans att jag missade r-däcken

Antar att de inte är lagligt o åka med slicks på allmän väg

_________________
Erik Arrhenius
0737266822
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 897


Trådstartare
Re:

Jakob.Josefsson skrev:
jag kan förvara slicksen här hemma åt dig..


Jag har ju försökt å kränga dom till dig förr... Har du ändrat dig?

Jag hann förövrigt inte kolla nåt på dom idag.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 292



Re:

kardanaxel skrev:
Jakob.Josefsson skrev:
jag kan förvara slicksen här hemma åt dig..


Jag har ju försökt å kränga dom till dig förr... Har du ändrat dig?

Jag hann förövrigt inte kolla nåt på dom idag.


nä, men jag kan förvara dom här till det är dags för mig att köpa dom..

_________________
Jakob Josefsson
Citera
SÄLJES
S: R-däck och slicks
3925 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande