| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: E30 325i -90 STULEN!!!!!!!!!
|
3488 besök totalt |
|
SÄLJES: E30 325i -90 STULEN!!!!!!!!!
Bilen är inte till salu längre då den blev stulen. Tjolahopp, Har inte längre tid att ta hand om pärlan. Kanske någon annan kan ta över? - Diamantsvart metallic - Svart läderklädsel, sportstolar, något slitna men coola. - Sportratt - Sparco växelspaksknopp - Shortshift med plastbussningar i spakstället. - Nybytt kupéfläkt - Rostfritt 2,5" system med racekat och extraktorgrenrör ganska nytt. (Nisse på forumet har byggt det) ) - Öppet luftfilter - Stålomsupnna bromsslangar fram (har bak som jag kan skicka med) - M3E30 styrväxel - Besiktigad och skattad - Hårdare motorkuddar och växellådskuddar - Fjäderbensstag aluminium fram och bak. - Någon slags sänkningssats - EJ taklucka - oljeläckage från motorn som jag inte orkat fixa. Kanske försöker göra något åt det tills jag får sålt den. - Finns antydning till rost på sina ställen men på det hela taget är den i gott skick. - Lite andra smågrejer men bilskrället är ju 20 år... Har samlat på mig en del delar som t. ex en motor, två växellådor, 16" superleggera, 15" oz split(ser ut som bbs rs), plastbussningar, gula lampor... Om någon är intresserad av detta så kan ni ju höra av er. om den som köper bilen vill ha delar med så kanske vi kan göra något paketpris. Skrev 35 000 i blocket annonsen men jag kan tänka mig att ge rejsa rabatt. Ring gärna om ni är intresserade. Annars PM eller staleby@gmail.com Mvh Adam
_________________ adam ståleby |
||||||
|
Har missat denna bilen Adam! Ingen taklucka är ju riktigt nice! Men nu verkar det ju vara för sen ändå :-(
Hoppas du hittar den. Åk en sväng genom Kortedala, Bergsjön, Angered osv. Jag hittade min gamla 02:a två km från stöldplatsen :-/ M.v.h. /Stefan _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||||
|
Re: STULEN
Vitvarubranchen?
|
||||||
|
Mer info,
Inte så mkt att tillägga. Bilen var hyfsat diskret. Det enda som stack ut lite var avgasröret. Och ljudet då förstås :P. Bilen blev stulen från chalmers gibraltar parkeringsplats i johanneberg natten till söndag. Jag har spanat lite men inget än. Bilen hade larm så det innebär att de gick runt larmet för att kunna sno den. Förvisso inget nyare larm men jag har ändå svårt att se att man gör det om man bara ska joyride:a. Det låg lite kabelstumpar bredvid parkeringsplatsen när jag kom ut på morgonen. Som sagt kan ni ju höra av er om ni ser något men jag är osäker på vad som har hänt. Jag hade ingenting som kändes särskilt åtråvärt synligt i bilen. Dock låg det en split-fälg som jag hade testat på en annan bil i bagaget så nu har jag 3 kvar som är värda näst intill 0. Inget från polisen ännu... _________________ adam ståleby |
||||||
|
Fy fan va drygt!! En E30 2dr utan taklucka är inte diskret för E30 lovers. Den måste ju hittas i närområdet tycker man. Var rutorna märkta?
Så nu gäller det att kolla efter E30 annonser delar då... _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||||
|
Re: STULEN
Haha, sugen?
Nej jag jobbar natt på Volvo men passerar en del skit på vägen hem. Adam, jag ska hålla koll och ta lite omvägar. Är sällan trött på nätterna så då kan man lika gärna leta lite extra. Mvh _________________ Mathias Pelkonen |
||||||
|
Hur svårt kan det va att hitta en E30 i Gbg? Alla håller ju på med E30. Kan inte alla som håller på med E30 sprida vidare om att denna bilen blivit stulen, så kanske någon reagera när någon försöker kränga delar från den. Som jag sagt så är den rätt unik utan takluck. Svart sportskinn finns det inte i överflöd av heller...
Va det svart innertak på den? Hur långt hade den gått? 15 eller 14" fälgar? Fjäderbensstag eller nått annat som är eftertraktat? Det var ju ett jäkla pådrag här på rejsa när en M3:a blev stulen för nått år sedan, alla frågade och tipsade om vart den kunde var. Denna bilen är ju nästan lika cool som en M3:a... Blev det någon lösning på den stulna M3:an? _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||||
|
När jag såg den sista gången så var det svart skinninredning och vitt tak.
14" originalfälgar. En diskret IS-läpp och ganska bra sänkt. Någon form av vinge på bakluckan som jag inte kunnat identifiera. Inte bara den lilla gummigrejen utan en vinge på "fötter". Det satt fjäderbensstag fram och bak från sparco. En aluminium växelspaksknopp från sparco. Rödmålade bromsok. Enkelpipigt avgassystem a 2,5". Hyggligt diskret skulle jag säga. _________________ adam ståleby |
||||||
|
Jag personligen tror det är snorungar eller liknande som inte riktigt ser värdet i bilen. Tror de mer vill köra skiten ur den eller använda vid något rån eller liknande framöver.
Jag fortsätter hålla koll. _________________ Mathias Pelkonen |
||||||
|
nja ser inte några snorungar i detta tjuveri, menar bortkopplat larm etc, gissar på en seriös Bmw lover i trakterna eller beställnings jobb.
hoppas du återfår den i det skick den bör vara. _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||||
|
Japp Niklas det var mig.
Det är surt värre. Jag tror faktiskt Danny har rätt. Det är nog inga snorungar. De som snodde den visste vad det handlade om. Nu ska skriftlig anmälan in till försäkringsbolaget in och så får vi se vad som händer på den fronten. _________________ adam ståleby |
||||||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: E30 325i -90 STULEN!!!!!!!!!
|
3488 besök totalt |

