| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilken leverantör av uniballs?
|
1338 besök totalt |
|
Efter ett par hundra mil så har uniballsen till min nya bakre krängningshämmare (Tarett) slocknat och jag misstänker att de främre är på väg åt samma håll. Av utseendet att döma så är det superlågpriskvalitet/mjukost (vilket priset på krängningshämmarna inte gav sken av) men nu ska det bli bättre grejer. Vilken leverantör och modell ska jag sikta på? Priset är snudd på oväsentligt (jag HATAR klapper!!). _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
|
Vill du att dom ska hålla länge skulle jag gå på Robodal MTE med 0-glapp eller Hirschman.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re: Vilken leverantör av uniballs?
Verkar som USA grejer har cheapo uniballs ofta, dessa hirchman är grymma _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Vet ej dimensionen men jag har mailat Tarett och ställt frågan. Det är tum iaf och inte mm (varför man nu blandar in tumdimensioner i en mm-bil).
Ska kolla upp dessa märken, vem köper man bäst ifrån? _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
|
Re:
Hirschmann handlar du av sellholm.se tex Sen jag bytte till Hirschmann kommer jag aldrig använda nåt annat. Håller grymt. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Re:
Som sagt: http://www.mecmove.se/rodobal/mte.as Men de kostar skjortan, säkert tre gånger så dyra om vanliga industrikvalitet SKF. |
||
|
Fick svar från USA och de, Tarett alltså, skickar mig nya och bättre lager utan kostnad. Tydligen så var det en variant som inte var så bra - duh! - men dessa ska tydligen hålla. Bra service av dem hursomhelst då jag inte ens bad om nya delar utan enbart om dimensionerna så jag kunde köpa nya själv. Måtten fick jag iofs inte men jag får väl mäta på de nya när de kommer så jag vet vad jag ska ha för några när/om de pajjar igen.
Tack för tipsen om var man ska handla uniballs! _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1338 besök totalt |