Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
10300 besök totalt |
SÅLD: Davrian MK8 1980 Sportvagn / Modsport
Davrian MK8 årsmodell 1980. Denna bil tävlade framgångsrikt i Modsport på 80-talet, kördes då av Mats Warg. Motor och låda har tidigare suttit i Slim Borgudds Hillman Imp. Spec: Motor IMP Hartwell Racing 988cc Effekt / Vridmoment 130hk Växellåda Jack Knight IMP Höjd: 97 cm Chassi Spax Bromsar AP racing magnesium Fälgar och däck F/B: 13x8/13x10 Slicks Bilen är väldigt lätt, byggd till största delen av glasfiber, den renoverades och lackades för några år sedan och är i väldigt fint skick. Broschyr med lite fakta och mått: http://john.rawlins.com/ndr3/downloa Pris: 80 000kr eller bytes mot intressant bil. Vid frågor eller intresse kontakta Niclas Rydh, tel 0708-562016, niclas.rydh@srsafety.se ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Vilket sammanträffande. Pratade med Joakim Unnebäck om denna bil för ett par dagar sedan (den finns med på Modsports hemsida), det enda negativa han hade att säga om den var att den var för snabb (för honom vill säga
![]() |
||||||||
Re: SÄLJES: Davrian MK8 1980 Sportvagn / Modsport
![]() En äldre bild (Mantorp 1985) och lite historia ![]() om jag ser rätt att det är två dubbla fuggar så blir tävlingsvikten 425kg i Modsport III ![]() Men med den verkliga effekten och om så låg vikt kan nås (inklusive förare) så borde Kimmen få en match. Andra bilar som den slogs med 1985. |
||||||||
Re:
Det finns nog potential i bilen, om jag inte minns fel vann bilen sin klass något år. Hade varit kul om den kom ut igen, motorn är en riktig screamer ![]()
Jag vet inte säkert vad bilen väger men den lär inte väga mer än 500kg. Jag tror det är dubbla Weber 40or på bilen.
Nu är det väldigt länge sen jag krånglade in mig (182cm) i bilen men jag vill minnas att det funkade hyggligt.. ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
10300 besök totalt |