Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2463 besök totalt |
SÄLJES: Blivande BMWcup bil eller liknande? E36 B6
Blivande racebil? Har en Alpina B6 Coupe som står i ett hörn och skäms, finns inga papper på den så den bör bli racerbil om man inte är väldigt påhittig... ![]() Jag har "lånat" en del Alpina specifika delar som stolar, dörrsidor, extrainstrument som jag kommer spara själv. För dom som inte vet sitter det en M50 på 2.8 liter i med en hel del godis, smidd vev, bearbetad topp, fint extraktorgrenrör osv... Enligt Alpina lämnar motorn 240hk. 5 petad låda och en diff som funkar bra. (tror det är 2.93 bankrånar utväxling dock) Bilen har tyska skyltar och kan egentligen inte provköras men någon jag känner har testat den på vägen med gott resultat. Lite rost på bakluckan och på höger sida framför hjulhuset under listen. Taklucka som funkar ibland... Annars en helt okej bil med en riktigt fin motor. Vill man bara ha drivlinan går det att lösa. Maila i första hand då jag jobbar mkt, renoverar hus och har småbarn samtidigt (vem sa att killar inte kan multitaska? ![]() Prisidé 30000:- om det inte passar bjud något få vi se om ni har tur. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2463 besök totalt |