|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

22 Sep 2010 13:07
Senast ändrad av Exit, 31 Jul 2011 22:46, ändrad totalt 11 gånger
SÅLDA: PFC-skivor till BMW e36 M3
Har två främre PFC bromsskivor till BMW e36 M3. Det är flytande skivor m separat bellhouse (eller vad det nu heter). Använda två bandagar. Ena slitytan/skivan är knäckt och en ny kostar 2300 kr enligt Per på PEAN.
Pris: Sänker till xxxx kr. Då är alltså vänster framskiva komplett och höger framskiva behöver kompletteras med en ny slityta/skiva. I övrigt är delarna i bra skick. (Nypris strax under 10.000 kr när jag köpte skivorna).
M v h
// Johan
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

03 Okt 2010 10:21
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

18 Okt 2010 08:28
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

29 Okt 2010 10:21
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

22 Nov 2010 00:42
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

13 Dec 2010 11:09
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

02 Jan 2011 16:01
|
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 326

02 Jan 2011 18:37
| Citat: | Komplett bromskit fram från BMW e46 M3 med skivor, ok, okhålllare i mkt bra skick. Passar rakt på e36:an.
Pris: 4.000 kr |
Passar bolt on på vanliga e36 eller m3 e36?
Vänligen,
_________________ J0 han Sahlgr 3n
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

02 Jan 2011 18:46
Re:
| salis skrev: | | Citat: | Komplett bromskit fram från BMW e46 M3 med skivor, ok, okhålllare i mkt bra skick. Passar rakt på e36:an.
Pris: 4.000 kr |
Passar bolt on på vanliga e36 eller m3 e36?
Vänligen, |
Hej, kommer inte ihåg riktigt hur en vanlig e36:a ser ut men har för mig att spindlarna skiljer mot en M3:a.. så med en M3 spindel så är det rakt på en vanlig e36:a oxå..
(Rätta mig gärna om jag har fel...)
M v h
// Johan
|
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 326

02 Jan 2011 19:02
Stämmer att spindlarna skiljer därför ja undrade, är nämligen på jakt efter nya bromsar fram till alpinan. Tror dock den har vanliga standard spindlar.
_________________ J0 han Sahlgr 3n
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

02 Jan 2011 19:21
Re:
| salis skrev: | | Stämmer att spindlarna skiljer därför ja undrade, är nämligen på jakt efter nya bromsar fram till alpinan. Tror dock den har vanliga standard spindlar. |
Tror oxå att din Alpina har standardspindlarna. Trevlig bil förövrigt
|
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 326

02 Jan 2011 19:26
Precis, så får nog tyvärr leta vidare då.. Tack, ska bara se till att den svänger å bromsar lite bättre
_________________ J0 han Sahlgr 3n
|
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860

03 Jan 2011 09:27
Re:
| salis skrev: | Precis, så får nog tyvärr leta vidare då.. Tack, ska bara se till att den svänger å bromsar lite bättre  |
e46 330, 330 mm skivor + ok + hållare ...klart... bolton e36 2.0-2,8 spindel...
'å andra sidan är i ditt fall en e36 3,0 spindel med 315 mm bromsar ett bättre val...
tar du steget fullt ut är det 3,2 spindel och länkarm som gäller.. dock är roll centrum sämre på denna (jmf 3.0).. så då kan du modda detta ..(hör av dig för mer detaljer)
gillar ditt koncept..
_________________ Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

03 Jan 2011 12:13
Re:
| Snowdragon skrev: | | salis skrev: | Precis, så får nog tyvärr leta vidare då.. Tack, ska bara se till att den svänger å bromsar lite bättre  |
e46 330, 330 mm skivor + ok + hållare ...klart... bolton e36 2.0-2,8 spindel...
'å andra sidan är i ditt fall en e36 3,0 spindel med 315 mm bromsar ett bättre val...
tar du steget fullt ut är det 3,2 spindel och länkarm som gäller.. dock är roll centrum sämre på denna (jmf 3.0).. så då kan du modda detta ..(hör av dig för mer detaljer)
gillar ditt koncept.. |
Uppskattar informationen men detta är en säljes-annons och inte en byggtråd.
Tack!
// Johan
|
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860

07 Jan 2011 23:24
Re:
| Sunk skrev: | | Snowdragon skrev: | | salis skrev: | Precis, så får nog tyvärr leta vidare då.. Tack, ska bara se till att den svänger å bromsar lite bättre  |
e46 330, 330 mm skivor + ok + hållare ...klart... bolton e36 2.0-2,8 spindel...
'å andra sidan är i ditt fall en e36 3,0 spindel med 315 mm bromsar ett bättre val...
tar du steget fullt ut är det 3,2 spindel och länkarm som gäller.. dock är roll centrum sämre på denna (jmf 3.0).. så då kan du modda detta ..(hör av dig för mer detaljer)
gillar ditt koncept.. |
Uppskattar informationen men detta är en säljes-annons och inte en byggtråd.
Tack!
// Johan |
_________________ Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

16 Jan 2011 15:32
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

02 Feb 2011 20:25
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

16 Feb 2011 11:42
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

24 Feb 2011 16:37
|
niclasg
Vallentuna
Här sen Feb 2011
Inlägg: 1
Ny på att skriva inlägg i forumet

01 Mar 2011 16:43
Re:
Hej Johan
Har du kvar skivorna ?
_________________ Niclas Greppi
|
Exit
Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728
Trådstartare

01 Mar 2011 18:50
Re:
| niclasg skrev: | Hej Johan
Har du kvar skivorna ? |
Jadå, skivorna är kvar.. finns hemma hos mig om du vill komma och titta på dom..
M v h
// Johan
|
|