| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Banåkasäsongen slut för i år
|
2108 besök totalt |
|
Det finns iof några enstaka specialtillfällen kvar men nu är i princip banåkasäsongen över för i år. Och jag vill bara säga Det är lååååångt till i vår
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Ett rejsa vinterkonbane-event med pre-scratchade bruxbilar för att lindra abstinensen kanske vore nå't nå'ngång under vintern...
|
||
|
5 papp i laholm den 13:e november är ett skitskoj evenemnag för att gasa av sig lite
ok det är en bit ifrån konbana med en CSL men ett jävligt bra substitut dessa mörka fuktiga och kalla dagar. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Eller inomhus Gokart cup? I Hammarbyhamnen.
Jag har anmält mig till RBC cup. Se www.Svartamasken.com _________________ Christoffer Silfverberg |
||
|
Re:
RBC är klockrent för vinterhalvåret. Var med varje gång när jag bodde i huvudstaden. _________________ Martin Öberg
|
||
|
Re:
Jag är på med pre-scratched Citoren C1 Då kan jag ju köra på koner precis hur mycket som heslt utan risk för (yterligare) repor
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
När jag fiskade som mest ägnades vintern åt brasfiske, d.v.s. att sitta och drömma
om fiske framför brasan. Man planerade kommande säsong, resor, band flugor, berättade gamla skrönor o.s.v. Samma sak borde kunna funka för banåka: brasracing, braskonbana...
Vi får göra det bästa av situationen och njuta av umgänget i din soffa Magnus. Annars är det skitkul att trixa sig fram på en isig, krokig skogsväg med en bil som skotts på rätt sätt.
Som kuriosa kan jag berätta att jag kört Per Eklunds vinnarbild på bilden. _________________ Jörgen Eriksson |
||
|
Snöbana är kul! varför inte konbana på snö?
Sen åker vi givetvis 24-timmars på mantorp sista hegen i februari, det är närmaste LeMans man kommer i sverige. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
|
Det är därför man hänger på fulldubb på banbilen och åker på plogad bana så ofta det ges tillfälle
|
||
|
Å jag som tycker att det redan är lite stressigt för att det är så mycket att göra för nästa säsong som så snart är här
PCS hade förr konbana på tullinge i snö, var där och smiskade runt min bruksbil som då var en renaulfemma, fruktansvärt skoj! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2108 besök totalt |