Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
2 besök senaste veckan (1598 totalt) |
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Kommer inte det gå långsammare iom att du måste växla hela tiden om du nu inte bygger om den med dogringar. ![]() För du kommer ju inte kunna utnyttja högre medeleffekt iom att du har std steg mellan växlarna om du nu inte bygger om till tätstegat (men tätsteged doxbox var ju inte så billig) ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Den procentuella skillnaden (stegning) mellan de olika växlarna är bättre. Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare. _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() Men ni kör väl rullande iofs? |
||||||
Japp, rullande start. Vem behöver 1:an ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
||||||
Nej tätare blir den inte bara kortare hastighetsintervall på varje växel du kommer ju fortfarande ha samma varvtalsfall vid växling mellan växlarna ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Nej, troligen inte med 225/45/17 och den bakaxelutväxling jag skall ha till Knutan. _________________ Patrik Skoog |
||||||
1:an & 2:an är ju bara startväxlar när man varvar ur 2:an i 80km/h ingen ide att använda den ens i idioten. ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
![]() Får ju göra vad jag kan för att rasta dig nästa år Micke! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Det lär du nog inte behöva jobba speciellt hårt med tror Lundvall & Samson blir betydligt jobbigare för dig ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
![]() |
KÖPES
![]() |
2 besök senaste veckan (1598 totalt) |