Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPT: 6 vxl manuell låda till BMW 325/330 M54 motorn
2 besök senaste veckan (1598 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare
GS6-37BZ - TBEZ
BMW #23007562725

eller

GS6-37BZ - THEB
BMW #23007523981

GS6-37BZ - THEG är inte intressant

_________________
Patrik Skoog
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187




_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Patrik Skoog skrev:


Vill du da en sån här för att slippa byta slutväxel mellan vissa banor

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Patrik Skoog skrev:


Vill du da en sån här för att slippa byta slutväxel mellan vissa banor


Nej jag skall dreva efter 6:an

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Patrik Skoog skrev:
Michael Bäck skrev:
Patrik Skoog skrev:


Vill du da en sån här för att slippa byta slutväxel mellan vissa banor


Nej jag skall dreva efter 6:an


Kommer inte det gå långsammare iom att du måste växla hela tiden
om du nu inte bygger om den med dogringar.

För du kommer ju inte kunna utnyttja högre medeleffekt iom
att du har std steg mellan växlarna om du nu inte bygger om till
tätstegat (men tätsteged doxbox var ju inte så billig)

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
För du kommer ju inte kunna utnyttja högre medeleffekt iom
att du har std steg mellan växlarna om du nu inte bygger om till
tätstegat (men tätsteged doxbox var ju inte så billig)


Den procentuella skillnaden (stegning) mellan de olika växlarna är bättre.
Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20128



Patrik Skoog skrev:
Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare.
...och en startväxel som räcker i 5 meter
Men ni kör väl rullande iofs?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Patrik Skoog skrev:
Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare.
...och en startväxel som räcker i 5 meter
Men ni kör väl rullande iofs?


Japp, rullande start. Vem behöver 1:an

_________________
Patrik Skoog
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20128



Patrik Skoog skrev:
Japp, rullande start. Vem behöver 1:an
kommer du att behöva tvåan ens i idioten?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Patrik Skoog skrev:

Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare.


Nej tätare blir den inte bara kortare hastighetsintervall på varje växel
du kommer ju fortfarande ha samma varvtalsfall vid växling mellan växlarna

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Patrik Skoog skrev:
Japp, rullande start. Vem behöver 1:an
kommer du att behöva tvåan ens i idioten?


Nej, troligen inte med 225/45/17 och den bakaxelutväxling jag skall ha till Knutan.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Niklas Falk skrev:
Patrik Skoog skrev:
Japp, rullande start. Vem behöver 1:an
kommer du att behöva tvåan ens i idioten?


1:an & 2:an är ju bara startväxlar när man varvar ur 2:an i 80km/h ingen ide
att använda den ens i idioten.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5905


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Patrik Skoog skrev:

Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare.


Nej tätare blir den inte bara kortare hastighetsintervall på varje växel
du kommer ju fortfarande ha samma varvtalsfall vid växling mellan växlarna



Får ju göra vad jag kan för att rasta dig nästa år Micke!

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Patrik Skoog skrev:
Michael Bäck skrev:
Patrik Skoog skrev:

Åker jag 6-växlat med nedväxlad bakaxel får jag en låda som är tätare.


Nej tätare blir den inte bara kortare hastighetsintervall på varje växel
du kommer ju fortfarande ha samma varvtalsfall vid växling mellan växlarna



Får ju göra vad jag kan för att rasta dig nästa år Micke!


Det lär du nog inte behöva jobba speciellt hårt med tror Lundvall & Samson
blir betydligt jobbigare för dig

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
KÖPES
KÖPT: 6 vxl manuell låda till BMW 325/330 M54 motorn
2 besök senaste veckan (1598 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande