Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4854 besök totalt |
Ny ägare av Motorbanan
Hotellägare Lindner köper upp motorbanan http://en.f1-live.com/f1/en/headline _________________ Aris Stamos Mercedes-Benz C55 AMG BMW 120d |
||||
Från Ringesn hemsida:
"Sehr geehrte Damen und Herren, der Ausbau des Nürburgrings zu einem ganzjährigen Freizeit- und Businesszentrum ist weitestgehend abgeschlossen. Um den Betrieb und die Vermarktung der bisherigen und der neuen Bestandteile inhaltlich und wirtschaftlich optimal abbilden zu können, werden die derzeit noch in unterschiedlichen Gesellschaften und teilweise parallel stattfindenden Prozesse zukünftig gebündelt. Dr. Walter Kafitz ist aus der Nürburgring GmbH ausgeschieden. Hans-Joachim Koch ist neuer Geschäftsführer. Weitere Details folgen in Kürze und Ihre gewohnten Ansprechpartner stehen Ihnen ebenfalls gerne zur Verfügung. Ihr Nürburgring-Team " Snabb översättning -TACK! _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||||
_________________ ![]() |
||||
Ny ansvarig för driften! Samma ägare
Enligt tidningen Motorrad (originalet) tas driften av Nürburgring över av Lindner-Gruppe samt Mediinvest GmbH. Nürburgring GmbH ägs fortfarande till största delen av Bundesland Rheinland-Pfalz. (edit: stavfel) _________________ Hans-Jörgen Larsson |
||||
När jag var nere nu på Ringen så pratade jag med ägaren till Hotel Nordschleife, om vad det innebar att det var en ny ägare till alltihopa. Det kommer att bli stora förändringar framöver sa han.
Den nya ägaren har suttit och gått igenom alla arrangemang på Ringen, och det som inte ger några pengar kommer att försvinna. Så Truck race, F1, VLN och industri körningen ger inga pengar så det ska bort, F1 har kontrakt på att köra nästa år men inte längre. Det som ger pengar är turist körningen så banan kommer att vara öppen torsdag till och med måndag för allmänheten. Jag tyckte det var så lustigt att körningen industrin har ska bort för det måste väl ge pengar, men ägaren hade sagt att dom betalar alldeles för lite så dom får inte vara kvar. Men det blir nog förhandlingar för inte vill industrierna släppa Nürburgring efter att ha byggt alla testanläggningar där nere. Är det någon annan som har hört något liknande om framtiden för Ringen. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
Är det nåt F1arr som går mycket plus för den arrangerande banan? ![]() |
||||
Re:
Man kan ju se det på olika sätt. Personligen tycker jag det är possitivt om det blir mer tider öppna för turistkörning. Dock finns det väl som alltid farhågor om att det kommer bli dyrare och det behöver det ju knappast bli med tanke på dagens prisnivå ![]() |
||||
Å andra sidan har jag alltid uppskattat möjligheten att fåse kommande gatbilar och alla sorters mulor swischa förbi på ringen och runtomkring stundtals. Visst mer tid till oss andra är gött men något i mig gillar inte detta. Man plockar bort testbilar och bygger upp berg & dalbanor
![]() ![]() Jag är kanske konservativ och trist men än en gång, det var bättre förr ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Jag skulle vilja kalla det för business. Nu när ringen blivit etablerad som "The benchmark" gällande sportvagnar kommer de naturligtvis vara tvunga att att fortsätta att köra på ringen. Allt handlar ju såklart om hur mycket de ska betala för att få en helt fri bana. om det vore min bana skulle jag givetvis vilja bli kompenserad för det inkomstbortfall jag får på att stänga ner turistkörningen (som jag tjänar mest på) och låta tex bara Pagani leka på banan. Rätt självklart igentligen, tillverkarna tjänar ju massor på att kunna visa upp bra tider och vad bilarna går för genom bra tider på ringen. Så varför ska inte ägarna till banan ha en del av kakan när de stänger ner hela banan? Det är ju inte direkt så att biltillverkarna saknar medel att betala för sig. Så jag ser detta som ett utspel för att tillverkarna ska börja betala de faktiska kostnaderna. Marknadsekonomi, tillgång och efterfrågan styr priset. |
||||
Re:
Så är det ! _________________ ![]() |
||||
Re:
> ![]() http://jalopnik.com/5684589/save-the _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Usch jag känner mig som en gnällig gammal gubbe som saknar ungdomen, men får tillstå att jag håller med Johan. Konservativ som jag är så tyckte jag det var lite bättre för. Jag är nog inte den största fan till marknadsekonomi om inte någon kan förklara vettigt hur allt ska (måste och eller kan) ge stor avkastning som ökar med 20% om året...
Jag önskar det gick men det är bara ett pyramidspel när man räknar så.. Jag minns känslan vid de första besöken jag gjorde i början på 90-talet och då var känslan bättre än den har varit på 2000-taler men det är kanske jag som e gnällig bara och bakåtsträvare är jag kanske också..Men stora komplex och nöjesanläggningar tillhör inte den målgrupp jag helst ser kring Ringen. Med dessa nya tag tror jag tyvärr att framtiden får mer begränsningar på Nordschleife. Vanliga familjer ser inte motorsporthistoriken som det väsentliga på Ringen utan tycker bara det är jobbigt om inte allt serveras på rena blanka silverfat. Och Gud nåde om någon skulle köra fort på ringen med öppet blås och skrikande däck.. Usch vad gnälligt det blev, men jag vill att Ringen bevaras för framtida generationer petrolheads, vi behöver det. Nöjesfält och jippon finns det på andra platser, men bara en Nordschleife. Tänk om de struntat i komplex och hotell och lagt pengarna på att bygga upp südschleife istället! _________________ Bo Wihlborg |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4854 besök totalt |