Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1622 besök totalt |
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Jag har ingen koll på hurvida detta stämmer och så vidare men en sak är säker. Jag har från första stund ställt mig högst tveksam till detta stora fula komplex som dom gånger jag varit där mer påminner om ett spökhus...
En klump i magen på oss ringnördar kommer direkt. Ge fan i vår ring!! > ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Helt stört att det kan få gå så långt, slogs också av att så mycket där nere stod tomt och öde. Att man skullevara tvungen att bo på de där löjligt dyra hotellen för att få köra på ringen vore verkligen nådastöten för banan och hela bygden. Dock tror jag inte att ägarna till ringen kan fatta ett sådant beslut, måste garanterat tas på politisk nivå. Regler om fri konkurrens finns och vad skulle det göra för alla som driver gästhus verksamhet. Hur som helst så är det en trist historia, |
||
SUCK!!!
Att det skulle bli nått tjafs med det nya komplexet som alltid står tomt hade man ju kunnat gissa sig till men jag trodde på sin höjd att det skulle bli lite högre priser... Jag håller med dig Johan! Ge fan i vår ring!!! _________________ Fredrik Ringhald ![]() |
||
Hmm... det blir väl som vanligt, "tvåan får osten" (eftersom råttfällan dödade den första råttan).
På svenska, en fet konkurs som leder till ett förvärv av fastigheterna av konkursboet till "rätt" pengar och den lyckliga köparen har bara en bråkdel av de kapitalkostnader den förste ägaren hade. Plötsligt funkar allt ekonomiskt sunt igen och långivarna är de som får ta smällen. Det blir nog åka av igen, oavsett hur detta går. Visst kan det bli lite dyrare, men själva banavgiften är väl den lilla kostnaden för de flesta. Det är för mycket pengar i körningarna (Track day/Turistenfahrt) för att det inte skulle bli så... _________________ David Tollstern |
||
Re:
![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1622 besök totalt |