Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 1996 - Banåkarbil med kompressor (Shortshift probs!)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
68163 besök totalt
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

bmw_ixen skrev:
Det är ju inte frågan om det är Saab-, Toyota- eller BMW-spridare. Det är Bosch-, Siemens- eller Delco-spridare som kan leverera ett visst mått bränsle. Det är nog det du ska koncentrera dig på. Jag vet inte dock. Ville bara styra upp kommande informatörers information om spridarna :-D

Sjuk finish du håller för övrigt. Känner till två snubbar med samma sjukdom... Du och Kribbe
( http://bmw2002tii.blogspot.com/ )

Hoppas du vågar använda den sen ;-)


Du har självklart helt rätt.
Däremot så säljs de väl under respektive bilfabrikats paraply? För de spridare som satt i original hade ett bmw-artikelnummer.

Tack för de fina? orden. Undrar om sjukdomen är botbar? Min sambo undrar i alla fall ...

och du, jag LOVAR att den kommer att köras i absurdum! Gullabo ska få sätta fina tider på superstage ..

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare

Mattade ner plenumet idag. Fanns några dammloppor som jag inte ville ha!


Polerade upp det lite grovt sen. Ska gå över med polishen några varv till för att sedan försegla det. Men det finns nog hopp!


Det kom även godis idag!!! Ett grymt spakställ till växellådan och shortshift! Är ett kit från UUC i Usa. Modellen heter Evo 3 och är justerbar i höjdled. Ett massivt stycke aluminium som ger GRYM känsla i växlingarna. Det främre staget är en så kallad DSSR. Den minimerar spelet i länkaget och gör det ännu tajtare. Ett kit som gick lös på 6500!!!! gah .. dyrt satan, men av erfarenhet vet jag att detta är best of the best till beeemers ..


Lackade även till växellådan med aluminiumfärg samt la 4 lager klarlack. Blev faktiskt riktigt bra!

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare

Lite Ikea-varning! Man får allt man behöver i detta kit. Guld!


Delrin is the shit! Den gamla gummibussningen får gå hädan. Någon som vill ha? Går säkert att använda som suddigummi!


Hållaren monterad i stället. Snyggt värre. Visst?


Här har ni godingen! Så grymt snygg och tung. Oohyeah!


Ihop monterad! Grymt enkelt när man har lådan urplockad


Men! Som vanligt kan ju inte allt gå smidigt. Visade sig här att DSSR-pinnen, ja den till vänster, är för lång! Så det kommer aldrig gå att växla. Och sen fattades det några brickor till lagerna i shortshiften. Men det får lösas!


Titta så fint! Nya pinnbultar monterade samt att Mekonomendavid har lackat bakom grenröret där jag missat lite. Blev som nytt! Sjukt snyggt jobbat David!!

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



den pinnen som är för lång ser ut att vara i den längd man ska ha till e34 5serie med zf låda.

_________________
Sammy Lundin
Citera
paddeman
Karlskrona
Här sen Dec 2005
Inlägg: 151


Trådstartare
Re:

bullen! skrev:
den pinnen som är för lång ser ut att vara i den längd man ska ha till e34 5serie med zf låda.


aha! Du ser!
Köpa?

_________________
Daniel "Padde" Lindstedt

BMW 328 projekt i samarbete med: NFS.nu | Collex Styling | Schmiedmann | Adolfsson Composite | PPF | DOTZ |
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



äger tyvärr ingen e34 =)

_________________
Sammy Lundin
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 1996 - Banåkarbil med kompressor (Shortshift probs!)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
68163 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande