15 Nov 2010 11:50
En liten sammanfattning av min körning i bmwcup med denna bil. Ny tråd kommer inom kort till nya bilen.
Jag tog licensen 04 men blev ochså pappa första gången 04. Banåkasuget blev större, ungarna ochså, så i 08aug köpte jag en "färdig" bil med vagnbok för bmwcup. Egentligen ville jag bygga själv men då hade jag förmodligen inte kört en meter till dags dato.
För 2011 så "bultar" jag fast all mekanik i en "ny" kaross, M3, känns rätt när man ändå kör s14. I mån av ekonomi så skall motorn trimmas enligt reglementet och gärna andra utväxlingar i lådan. Frugan vill ta ur vår gemensamma racekassa till att renovera badrummet...?
Efter demontering av karossen upptäckte jag att chassiet var helt original med "fina" gummibussningar överallt! Finns förmodligen mer tid att hämta där än att stressa motorn. Jag är inte säker att motorn är som den ska heller, har bla aldrig haft nån tomgång. Men det är å andra sidan överkurs i racing...eller?
varvtider med bilen och mig bakom ratten. Jag hade bara kört Kinekulle och Gälleråsen innan. Det är en klar förbättring om man kollar mantorp 1 och 2. Det är samma bil, köpte nya däck till karlskoga förvisso. tyvärr gick bromspedalen sönder på gälleråsen i år. Var på väg till Knutstorp men motorn ville inte vara med så handuken kastades in. Som sagt tidigare så byter jag jobb i år så raceandet fick gå i andra hand.
2009
Mantorp 09 1.36.929
Kinekulle 09 1.03.862
Anderstorp 1.56.977 pokal!!!
Knutstorp 1.11.625
Gälleråsen 1.18.423
Mantorp 1.33.456 samma bil, nya sulor