Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 2457 besök totalt |
Ta flyget till Ringen???
Funderar på att flyga ner till Ringen första helgen i april, men vart förvånad när jag fick se priserna på flyget. ![]() Skavsta - Hahn 1 april enkel 69 kr. Hahn - Skavsta 5 april enkel 149 kr. Så i stora drag blir det 2-2500 kr billigare att flyga än att ta egen bil. ![]() Men å andra sidan är det inte så roligt att ha en hyrbil på Ringen. > ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Re: Ta flyget till Ringen???
Iofs tillkommer skatter så man hamnar nog på ca. 500 med Ryan Air plus hyrbil ca 1500. Nog blir det väl mer än 2500 man sparar om man räknar med den reella kostnaden att köra ner och inte bara bensin, färjebiljetter samt broavgifter? |
||||||||
Jag har bara räknat med bensin = 10kr/mil, och bro & färjeavgift. Det jag inte vet är om det är fria mil på hyrbilen eller om det tillkommer km kostnad. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Brukar vara fria mil, iaf alla de gånger jag hyrt från Hertz på Frankfurt Hahn. |
||||||||
Jo iofs ![]() Men det halverar inte kostnaderna för dit/hemresan... _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Man kan visst ha roligt med hyrbil på ringen!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Snudd på om du kollar hur billigt det är att flyga. |
||||||||
När vi ändå pratar om att flyga till ringen.
Någon som vet något litet flygfält i närheten av banan? Brukar bli nå'n nöjesflygning varje sommar. Även om Gotland var trevligt ifjol och en stark kandidat även i år så är det bra med roliga alternativ ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Jag har haft hyrbil på Ringen en A3:a, det tråkiga var att det var 5000 kr i självrisk, och den vetskapen tog bort lite av glädjen med att köra på Ringen. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Den självrisken blir man lätt av med för ca _ 12 per dag. Du kanske kan få det för enbart de dagar du skall köra på Ringen om du frågor. ![]() |
||||||||
Vad har du för självrisk på din egen bil? Det brukar ju också vara några 1000... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Jag bokade en VW Golf(eller motsv) hos Hertz i tre dygn inkl fria mil, till 24-timmars. Ja, jag skall ju inte delta i tävlingen med den, även om det vore en tanke så god som någon! ;o) Kostade totalt 129 Euro. Klart överkomligt _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Hur är det att köra hyrbil på ringen, går det bra utan problem eller blir det lite gnäll ifall man kraschar? Är det inte en del uthyrare som explicit säger/skriver att man inte får köra på ringen? 5000:- i självrisk går ju att leva med, men 150 000:- för en skrotat bil är inte lika kul... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Det blir säkert gnäll men hur det slutar beror på vad som står i avtalen, de avtal jag tittat på hos Hertz utesluter enbart tävlingskörning och träningskörning i samband med tävlingarna, typ. |
||||||||
Så här skrev jag i en annan tråd angående Hertz och Ringen...:
|
||||||||
Lars,
Det står inget om Ringen som undantag i de tyska hyrbilskontraktet och Nordslingan är inte en motorsportanläggning under turistkörning utan just allmän väg i lagens mening och där gäller de tyksa motsvarigheterna till Vägtrafikordningen eller vad den nu heter. Senast då det var läge att köra med hyrbil så bad jag flera tyskar kolla kontraktet och de var alla av åsikten att turistkörning på Nordslingan var tillåtet. Jag skall kolla kontraktet nästa gång och citera paragrafen. |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 2457 besök totalt |