| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
S60R ok utan kolvar...
|
3287 besök totalt |
|
S60R ok utan kolvar...
Hej! Har 2st bromsok liggandes...som egentligen är lite för fina för att bara ha liggande
Problemet med dom är att det saknas 3st kolvar i dom... Dom kommer från en S60R vad jag vet och har volvos artnr : 8602682 samt 8602683 Volvo/Bilia kan bara få fram kompletta ok som kostar satan, kolvarna finns inte som reservdelar. Är det nån som har nån ide om vart man kan ringa eller nån hemsida som som man kan kolla på, vore kul att få ihop dom! // John - - _________________ John Karlsson BMW E36 M3 3,2 BMW E46 328 |
||
|
Re: S60R ok utan kolvar...
Din närmaste mekaniska verkstad, och låta dem svarva de kolvar som saknas eller bildelsbasen och köpa ett beggat ok. _________________ Roland Johansson |
||
|
Det låter lovande
Hur stor/liten tolerans är det på måtten och antar att materielvalet är rätt viktigt också? fick ett tips på ett annat forum också om en firma i grannstaden som hade det mesta i bromsväg, verkar lovande det här! _________________ John Karlsson BMW E36 M3 3,2 BMW E46 328 |
||
|
_________________ Jenz Östin |
||
|
Kolvarna verkar lösa sig då jag har fått tips på en firma i Västerås som ska ha koll på brembo samt att jag fått pm från specialsvarv.
Ska till Västerås i morgon hade jag tänkt, behöver ju ha dammskydden också till 4st kolvar, få se vad som går att få fram
_________________ John Karlsson BMW E36 M3 3,2 BMW E46 328 |
||
|
Hej,om du ska låta tillverka egna kolvar tänk då på att original är tillverkade av aluminium och sedan kromade.
Något att kanske tänka på angående toleranser och värmeutveckling vid val av annat material. _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||
|
Kolvarna brukar ju vara av stålgjutgods om det inte är några extrema saker..
Så lagom passning på det med rätt yta så äre rock 'n roll sedan _________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
||
![]() |
Skruva banåkabil
S60R ok utan kolvar...
|
3287 besök totalt |