| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Glapp i nya stötdämpare
|
3 besök senaste veckan (1349 totalt) |
|
Glapp i nya stötdämpare
Hejsan, skriver angående ett oväntat problem jag stött på. Köpte nytt sk coilover-kit av märket FK och konstaterar ett glapp/spel i 3 av stötdämparna. Glappet både känns och låter då man trycket ihop stötdämpar-kolven i själva stötdämparen men inte då man drar ut den. Tycker det verkar mycket konstigt. Finns det nåt "trick" man bör göra före montering? Vad kan man testa att få bort glappet? Är det bara en miss i tillverkningen lr vad ska man tro?? mvh jensa _________________ jens mattsson |
||
|
Är glappet kvar efter du har dragit stången upp och ner ett par gånger. Jag har upplevt att om man tar ett par dämpare från hyllan och drar i dom kan man uppleva att dom glappar. Har man vänt dom rätt och tryckt ihop dom och dragit ut dom ett par gånger så känns dom bättre.
_________________ /Anders C |
||
|
Jepp, glappet känns lika mycket även när jag "motionerat" dämparen 4-5 gånger genom hela draglängden.
Jag är ju inge proffs på stötdämpre men tycker det känns som det är för lite gas i dämparen. mvh jens _________________ jens mattsson |
||
|
Re:
_________________ jens mattsson |
||
|
som sagt så brukar man åka på å lufta dämparen genom att dra uupp/ner ett antal ggr.
testa å lufta ett par ggr till, funkar det inte är det bara att skicka tebax.. troligen för lite olja i eller nått annnat som blivit fel... _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Glapp i nya stötdämpare
|
3 besök senaste veckan (1349 totalt) |