| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Slang till bromsvätska
|
1 besök senaste veckan (2422 totalt) |
|
Slang till bromsvätska
Någon som vet vad för slang som tål bromsvätska och var man kan köpa den. Ska sitta mellan behållare och cylinder, har provat några olika bränsleslangar med dom har börjat "svetas" efter ett par veckor. ca 6mm inv Antar att en teflonslang skulle fungera men hittar ingen som inte är stålomspunnen. Mvh Peter L _________________ Peter Larsson |
||
|
Re: Slang till bromsvätska
Honda säljer visst slang (från japan) på lösmeter till sina racehojar. Dessa ska inte svettas så mycket, men lite lite. Prova tex Honda Rs125 -09 som modell när du frågar din handlare. Slang mellan behållare och bromspump. _________________ Roland Johansson |
||
|
EPDM skall fungera, även om det kan vara svårt att hitta små innermått kanske ?
Bytte mina slangar till teflon (inv typ 6mm) i somras då hydroscand missat att de jag fick "svettades", dom bytte rakt av så det var "en bra deal" i alla fall :-) Annars kanske din lokala feltema butik har någon bromslang du kan klippa lämplig längd av? _________________ Jens Roos Alfa Romeo Alfetta GTV TBi - 1980 (CAR Challlenge) "Troligen inte helt hundra" |
||
|
Re:
Mercedes har en tyg/gummislang på lösmeter som går från bromsvätskebehållaren till koppliingscylindern. Tror den just är 6mm... ArtNo: A2039973182 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Re:
Det låter bekant med 6mm! Den är gjord för ändamålet och sitter som sagt mellan behållaren i motorrummet och kopplingscylindern i pedalstället. Hur lång bit behöver du? Den från Mercedes säljs om meterlängd om man inte säger annat... (Hur jag vet det? Jadu, du kan gissa hur mycket jag fick över från den lilla bit jag egentligen behövde )
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Jag gick till min lokale hydraulfirma och frågade. Försökte först på swedol men deras slang svettas igenom...
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Slang till bromsvätska
|
1 besök senaste veckan (2422 totalt) |