Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3797 besök totalt |
Re:
Visserligen.. Men om man kikar på parkeringen en vanlig "turistlördag", så verkar det finnas utrymme att höja ganska rejält... och om Svenska kronan fortsätter att stärkas mot Euron, så blir det ju inte så farligt för oss ![]() _________________ -- |
||||
Re:
Visserligen.. Men det har ju historiskt inte hjälpt att höja priset. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Det är ovsätt inte årskortet som är det dyra med att åka bil på ringen. En stärkare korna sänker totalkostnaden vilket känns riktigt bra.
Det blir till att jobba hårdare i vinter för att kunna köra fler varv 2011, någon som behöver ny kopiator ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
Håller med. Jag har gjort ett Ringen-besök och summeringen från den resan var att banavgiften blev mindre än en tiondel av totalkostnaden (resa, hotell, utemat osv.), fordonskostnaden (värdeminskning, slitage osv.) oräknad. Visst, kör man många varv en gång på säsongen och vid det tillfället bor i tält, lagar mat på spritkök osv. kanske det blir lite annorlunda, men annars tror jag det är ungefär lika utfall för andra. Ett årskort kostar ju fortfarande mindre än en resa från Sverige, om man stannar några dagar, så det lär nog kvitta för de flesta... _________________ David Tollstern |
||||
Re: Nya priser 2011.
Inte för att spela djävulens advokat, men de kompletta erbjudandena ser ut som följer: 1 Runde: 24,00 _ 4 Runden: 89,00 _, inkl. 10,00 _ Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk- Ticket 15 Runden: 310,00 _, inkl. 20,00 _ Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-Ticket 25 Runden: 470,00 _, inkl. 30,00 _ Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-Ticket Jahreskarte: 1.350,00 _, inkl. 100,00 _ Verzehrgutschein für das Eifeldorf Grüne Hölle*, 2 ring°werk-Tickets I de 1350 EUR för årskortet ingår alltså 100 EUR som kan lösas in i Eifeldorf och 2 inträdesbiljetter till Ringwerk. Då dessa biljetter i nuläget säljs för 19,50 EUR får summan 139 EUR dras av för att få fram det rena årskortspriset gällande körning. Och innan någon tänker kreativt, de 100 EUR kan ej betalas ut kontant. Och med Eifeldorf avses om jag förstått det rätt följande inrättningar: Lindner Hotel im Eifeldorf Eifel Stadl Langstreckenbar Nürburger Brauhaus Steakhaus El Chueco twentyseven Castello Pick up one Coffee Lounge (Notera att Devil's Diner INTE räknas in i Eifeldorf) _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Tillägg:
a) 2011 kostar 20 min GP-slingan 38 EUR b) Nyhet 2011 är att hyrfilmkameror kommer att erbjudas. Med dessa får du alltså filma dina turistvarv. Egen filmkamera i bilen är även fortsättningsvis förbjudet. c) Parkeringsplatserna vid Eifeldorf är numera avgiftsbelagda... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Tack för info Eick
![]() Bra tips senast: Eifel Stadl, stället att ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Re:
Hur tänker man då? Våra kameror är ok men inte din? Ännu ett kommersiellt spektakel. Jag har aldrig riktigt förstått detta förbud. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Det är snart bättre att köpa sig en plats på en trackday för runt 400euro med fullt varv och inga dårar
![]() |
||||
Re:
Det har det vel alltid vært ![]() _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||||
Re:
Var hittar man trackdays? Finns de någon svensk arrangör? Vi är sugna på att åka ner under 2011 och göra debuten ![]() ![]() _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||
Re:
Kan det bero på att dom tjänar pengar på hyr kamrorna..... kanske kanske kanske Dessutom skulle jag kunna tänka mig att det finns en "sensur" i hyresavtalet där dom äger rätten att ta bort material innan du erhåller filmen, men det är bara jag som spekulerar.... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re: Nya priser 2011.
Det är fascinerande att se hur kundorienterade de är ![]() Ja menar varje år så misshandlar de bileantusiast kollektivet med idiotgrejer men alla fortsätter att vallfärda ändå för det finns inget alternativ. Ringen som företeslse är ju mer populär än någonsin och har ju blivit referensen för alla biltillverkare och journalister. Tänk vad en kundorienterad lednings skulle kunna åstadkomma... _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Litet sidospår kanske men jag skiter i det mesta de hittar på med kameror och priser bara de bygger en snabb-avfart. Det är obegripligt att en sådan inte ordnats hitills... Särskilt när det vore så vansinnigt enkelt att bara "klippa upp" stängslet och lägga dit några meter asfalt...
![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Typ en U-sväng 50 Meter före dagens avfart direkt till byvägen utmed rakan. ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||
Re:
Här är en fast inte svensk. http://www.rmatrackdays.com/ _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
Tackar! ![]() _________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3797 besök totalt |