Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Söker återförsäljare av lätta fälgar
1593 besök totalt
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag letar efter lätta 15"-fälgar som inte är allt för dyra. Efter att ha letat på nätet hos diverse återförsäljare samt i detta forumet så verkar det som att det inte finns så många alternativ förutom OZ Superleggera. Kan det verkligen vara så illa?

Det största problemet är ju att så gott som ingen skriver ut fälgarnas vikt vilket jag tycker är ganska dåligt. Så är det ju även på tillverkarnas sidor.

Är det någon som känner till om det finns en svensk återförsäljare av Rota, Konig eller SSR?
SSR är väl iofs lite väl dyrt men både Rota och Konig gör ju lätta fälgar som är helt överkomliga (i USA).

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Kosei K1 racing 4,9kg vill jag minnas
Enkei F1 4,1kg har jag för mig

Enkei fanns bara i ett fåtal bultmönster har jag också för mig men det kan vara värt att kolla upp

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

om du söker här på forumet så hittar du länkar till fälgviktslistor

Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Re: Söker återförsäljare av lätta fälgar

Joakim Winkler skrev:
Jag letar efter lätta 15"-fälgar som inte är allt för dyra. Efter att ha letat på nätet hos diverse återförsäljare samt i detta forumet så verkar det som att det inte finns så många alternativ förutom OZ Superleggera. Kan det verkligen vara så illa?

Det största problemet är ju att så gott som ingen skriver ut fälgarnas vikt vilket jag tycker är ganska dåligt. Så är det ju även på tillverkarnas sidor.

Är det någon som känner till om det finns en svensk återförsäljare av Rota, Konig eller SSR?
SSR är väl iofs lite väl dyrt men både Rota och Konig gör ju lätta fälgar som är helt överkomliga (i USA).

Jag kan hjälpa dig att ordna Team Dynamics-fälgar (kompisar med 100+) med följande tum/vikter.

Nr 1. Vikt (tolvekrad):
15" ca 6 kg
17" ca 8 kg

Nr 2 Vikt (femekrad):
15" ca 5,5 kg
16" ca 6,2 kg
17" ca 7 kg
18" ca 8,2 kg

Maila mig på 070.3363773@telia.com om det är av intresse.
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Du har Lenso som Molway och Wheelbase säljer....Lenso Maglight 15" ca 5,2kg och VPD ca 5,7 kg
sen har du Rota som ett nytt företag i Stockholm "Speedworks" ska börja sälja, vet dock ej om dessa finns i det bultmönstret du söker

Edit: Rota Attack väger ca 4,5kg i 15"

Allmänt banåkaforum
1593 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande