Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1593 besök totalt |
Söker återförsäljare av lätta fälgar
Jag letar efter lätta 15"-fälgar som inte är allt för dyra. Efter att ha letat på nätet hos diverse återförsäljare samt i detta forumet så verkar det som att det inte finns så många alternativ förutom OZ Superleggera. Kan det verkligen vara så illa? Det största problemet är ju att så gott som ingen skriver ut fälgarnas vikt vilket jag tycker är ganska dåligt. Så är det ju även på tillverkarnas sidor. ![]() Är det någon som känner till om det finns en svensk återförsäljare av Rota, Konig eller SSR? SSR är väl iofs lite väl dyrt men både Rota och Konig gör ju lätta fälgar som är helt överkomliga (i USA). _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Kosei K1 racing 4,9kg vill jag minnas
Enkei F1 4,1kg har jag för mig Enkei fanns bara i ett fåtal bultmönster har jag också för mig men det kan vara värt att kolla upp _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Re: Söker återförsäljare av lätta fälgar
Jag kan hjälpa dig att ordna Team Dynamics-fälgar (kompisar med 100+) med följande tum/vikter. Nr 1. Vikt (tolvekrad): 15" ca 6 kg 17" ca 8 kg Nr 2 Vikt (femekrad): 15" ca 5,5 kg 16" ca 6,2 kg 17" ca 7 kg 18" ca 8,2 kg Maila mig på 070.3363773@telia.com om det är av intresse. |
||
Du har Lenso som Molway och Wheelbase säljer....Lenso Maglight 15" ca 5,2kg och VPD ca 5,7 kg
sen har du Rota som ett nytt företag i Stockholm "Speedworks" ska börja sälja, vet dock ej om dessa finns i det bultmönstret du söker Edit: Rota Attack väger ca 4,5kg i 15" ![]() ![]() _________________ Yashar Maleky Borås M3 E46 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1593 besök totalt |