Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
GT40-kaross, var?
2 besök senaste veckan (8943 totalt)
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Trådstartare
GT40-kaross, var?

vart får man tag på GT40-karosser nu för tiden? alla företag verkar bara vilja sälja turn-key bilar >

Gävle
Här sen Mar 2005

Bli medlem på det svenska GT40-forumet, där finns mycket kunskap i ämnet.
http://gt40.forum24.se/gt40.html

Vänersborg
Här sen Maj 2003

Trådstartare
har spenderat dagen med att läsa igenom varenda tråd på hela det forumet och känner mig nu lite visare

Göteborg
Här sen Jan 2005

http://www.sportscar.se/

That's the place! Bra priser på kit'en har dom haft också, vet inte om dom höjts nått på senare! Har länge länge velat lägga en order... men jag måste nog vänta först och främst tills man har eget hus med garage innan man tar sig an ett sånt projekt är jag rädd

Regards, Johan Eriksson.
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

oavsett var/vad man handlar ska man försöka få lite referenser från riktiga kunder. Det finns gott om leverantörer av karosser som inte riktigt håller måttet på olika sätt. Ett svenskt oberoende GT40-forum finns på http://gt40.forum24.se/ och där finns mycket läsvärt.

/Gustaf

Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

therealpinto skrev:
karosser som inte riktigt håller måttet

det är sådana jag är ute efter, för prisets skull.. sen jobbar jag med plast oxå så

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Hehe, jag förstår. Se bara till att priset matchar kvaliteten så ska det väl vara okej.

/Gustaf

Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Cassius skrev:
http://www.sportscar.se/

That's the place! Bra priser på kit'en har dom haft också, vet inte om dom höjts nått på senare! Har länge länge velat lägga en order... men jag måste nog vänta först och främst tills man har eget hus med garage innan man tar sig an ett sånt projekt är jag rädd

Woaaah, i Strömstad

Där måste jag söka jobb när jag gått ur denna utbildningen.

Tror ni en CNC-opreratör med högsta betyg i alla ämnen är intressant??

Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

Nikel skrev:
Woaaah, i Strömstad

mannen som driver företaget ska tydligen vara en riktig idiot som ingen står ut att jobba med..

karosserna kräver massa jobb för att passa och chassina måste oxå byggas om en hel del, hela hjulupphängningen fram måste bytas, plastrutorna går inte att besiktiga med osv..
detta skiter han i..

bara så du vet vilken lirare det är

Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

^MeTaNOLiC^ skrev:
Nikel skrev:
Woaaah, i Strömstad

mannen som driver företaget ska tydligen vara en riktig idiot som ingen står ut att jobba med..

karosserna kräver massa jobb för att passa och chassina måste oxå byggas om en hel del, hela hjulupphängningen fram måste bytas, plastrutorna går inte att besiktiga med osv..
detta skiter han i..

Intressant då han påstår att hans karossdelar ska passa perfekt på en original GT40!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Cassius skrev:
Intressant då han påstår att hans karossdelar ska passa perfekt på en original GT40!
Gör han inte två olika saker, GT40replikadelar enligt originalritning och budgetchassin?
Det är ju inte budgetalternativet som du kan skaffa FIApapper på.

skruffse racing
I dom djupa skogarna i Ljungskile
Här sen Dec 2002

Re:

Cassius skrev:
^MeTaNOLiC^ skrev:
Nikel skrev:
Woaaah, i Strömstad

detta skiter han i..

Sedan är det lite skillnad på att ha maskinerna och ha tillgång till en maskinpark.
Vad jag har fattat det så har han kontakter med det mesta som står på sidan i maskinväg inte ha under eget tak.

Sedan är det väl så att SFRo gick ut med en varning angående deras spindlar till GT 40, fanns väl ingen riktig materialspec, rätta mig om jag har fel någon från SFRo.

therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

När det gäller spindlarna har vi gått ut med en ståndpunkt tidigare:
http://www.sfro.com/index.php/startsidaaktuellt/3-sfro/14-gjutnaspindl . . . .

Det senaste året har saken undersökts närmare och det kommer med all sannolikhet en uppdatering av ståndpunkten snart.

/Gustaf

Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Trådstartare
jepp, har sett bilderna på GOX spindlar och dom ser hemska ut.. hade tänkt att köra med 140-spindlar för enkelhets skull i så fall..

men nu är det så att Göran/GOX vägra svara på mina upprepade prisförfrågningar så det verkar inte som att han vill sälja GT40-grejjer till mig

funderar på att bygga nått annat med rörchassi och mittmotor istället.. bror min har en rutten amazonkaross ståendes man kanske skulle kunna kapa ner och maskera bygget med..
i så fall skulle chassiet bli ett mellanting mellan GT40 och Cobra..

GT40 - många tunna rör
Cobra - få grova rör
känns enklast med lite grova rör i botten så man har nått rejält att utgå från..

men allt är bara planer än så länge..

Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

^MeTaNOLiC^ skrev:
jepp, har sett bilderna på GOX spindlar och dom ser hemska ut.. hade tänkt att köra med 140-spindlar för enkelhets skull i så fall..

men nu är det så att Göran/GOX vägra svara på mina upprepade prisförfrågningar så det verkar inte som att han vill sälja GT40-grejjer till mig

funderar på att bygga nått annat med rörchassi och mittmotor istället.. bror min har en rutten amazonkaross ståendes man kanske skulle kunna kapa ner och maskera bygget med..
i så fall skulle chassiet bli ett mellanting mellan GT40 och Cobra..

GT40 - många tunna rör
Cobra - få grova rör
känns enklast med lite grova rör i botten så man har nått rejält att utgå från..

men allt är bara planer än så länge..

Jag har fått pris på bara en kaross av Göran en gång, minns jag rätt sa han typ 50 000 för endast karossen då!

Nästan så de skulle vara billigare att skaffa ett par kompisar som är bra på glasfiber, muta nån som har en GT40 med några tusingar för att få gjuta av karossen och sen gjuta egen!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Trådstartare
ok.. låååångt över det faktiska värdet med andra ord
för dom pengarna kan man ju bygga minst 2-3 hela bilar istället för att köpa en plasthög med extremt dålig passform överallt..

konstigt att det minst viktiga (karossen) alltid ska vara dyrast.. undrar vad SFRo/SBP tycker om bilar utan kaross hehe..

GT40-kaross, var?
2 besök senaste veckan (8943 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande