Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1543 besök totalt |
Säsongen har börjat!
I helgen var det öppet på Nordslingan. Här kan ni läsa en liten rapport för att känna suget http://www.jwhubbers.nl/ring/trip24/ _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Ja, nu är det bara 38 dagar kvar, men det går så
![]() Min engelska är ju inte den bästa, men om jag fattade det rätt ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Man börjar ju bli helt sjukt sugen nu ,
45 dagar kvar hoppas på bra väder nu i påsk , iofs ska jag ner veckan efter igen om det skulle vara dåligt väder ![]() |
||||||
Det stämmer, vissa partier var avkonade eftersom banarbetet inte var klart än. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Tycker det är lite lustigt att dom är så heta på gröten att dom öppnar banan innan den är färdig. ![]() Den officiella öppningen skulle ju vara 6 mars, så jag förstår inte varför dom vill ha en massa bilar farande omkring benen när dom jobbar. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Med det i åtanke är det bra gjort att i kalla februari, på en skitig bana, köra BTG på 9.13 i en 318... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Är du avundsjuk Lennart!? ![]() Skämt åsido, jag tycker det är positivt att de öppnar i "förtid", ju mer körtid desto bättre och det här tyder ju på en viss serviceanda och omtankt om turiståkarna. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Kanske är tiden korrigerad för vägarbetena? Killen som kör den har kört massor där nere och är duktig på att ratta och skall köra VLN och 24 timmars i år så det är nog inte orimlig tid. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
ok, anade att det var en av två saker med en sådan tid/materiel. Tiden är ju inte orimlig heller - bara mycket, mycket bra! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
om jag förstår rätt så är inte bilen helt standard - åtminstone chassit är kraftig modifierat. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Bilen är väl grupp N-spec samt att det är en 318is? Jag träffar nog honom till helgen, skall fråga då. |
||||||
Intressant ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
NEJ, inte alls ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Du har faktiskt rätt men den tanken slog mig ![]() ![]() ![]() "OT" Var får man tag i DVD med Alzens varv från VLN racet. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
http://www.renn.tv/shop/ Mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Med rätt chaufför (samme ex.vis) kan det säkert gå på under 9 min. med en 318is. Dvs om banan är 20 grader varm och det lagts ner en hel del gummi på den. OBS bara att det är BTG. För fullvarv, lägg till 15-40 sek. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Tack! ![]() Mvh Lennart _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1543 besök totalt |