| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Gullabo Acropolis??
|
1731 besök totalt |
|
Gullabo Acropolis??
Har provat att söka men utan att hitta något..
Någon som vet om Gullabo Acropolis fortfarande säljs? Det är vad jag förstått ett regummerat däck som ofta används på asfalt av rallyförare med lite lägre budget. Delge även era erfarenheter, kanske är bättre att satsa på ett vanligt gatdäck istället. Vill minnas att priset ligger i storleksordningen 600:- stycket. Söker nämligen ett BILLIGT ( ) däck i häraden 195/50 15 som förutom gata tål några banträffar.
|
||||
Jaså där ser man! En lär sig nå nytt varje dag- speciellt på rejsa.nu
Detta är i och för sig inga utpräglade slicks utan liknar ex.vis Pirelli P Zero C i mönstret med låt säga tre "fält" med mönster samt ett fält som är slätt. Hmm, inte så lätt att förklara
|
||||
|
Detta testades av Gullabo (!) i Bilsport med en BMW 328 för ett år sen.
Vill minnas att det dömdes ut rätt rejält. Dock så var det 15" de jämförde med 17" gatdäck om jag inte minns fel. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Jo jag har faktiskt läst det testet men det var mkt länge sen, tror jag har det numret nånstans hemma.. Får leta..
Har för mig att det var ett ganska högt däck de testade typ 65-profil eller nåt å då kan det ju bli lite vingligt sen var det 18" rätt dyra gatdäck de jämförde mot tror jag.. Skulle va kul å höra om nån här på rejsa har testat det. |
||||
Det är ett rallydäck. Det är gjort för att användas på rallysträckor, så som Magnus skrev kommer det överhettas, de kompisar jag har som kört på dem säger 10 min sen blir de för varma. _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Däck för banåka
Gullabo Acropolis??
|
1731 besök totalt |