| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Varför så lite Porsche Boxster/Cayman här?
|
<< 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (19740 totalt) |
|
|
||||||
|
Hej hej igen,
tack för alla svar. Mycket uppskattat Nu brister min kompetens lite här, men vilken klass är Modsport och när kan man se detta? Sportsvagns Meeting på Knutstorp tex?
PCS verkar ju mycket intressant, tycker jag får kanske träffa Alex (Mopack) någon gång på en PCS träff och diskutera dessa bilar samt även instruktörerna
Vad rekomenderar ni att man ska göra när man väl löpt sig en Boxster S? Ska man installera 4 punkts bälten tex? Ska man byta bromsbelägg? Något ni rekomenderar? Bromsvätska kanske? Nikel - Könet ska inte bestämma hur många som svara på ett inlägg I nuvarande läge är jag kanske inte en fena på att köra än, men min ambition är att köra jämt med medel PCS förare i framtiden
Tack på er alla för svaren mvh Jenny _________________ Jenny Karlsson |
||||||
|
Bromsbelägg, bromsvätska och slangar sen är den saken klar
En hjulinställning med lite tuffare vinklar med R däck En kontroll så du har Baffeln Stolar och bälten och ratt kommer lite senare tycker jag _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Har du inte kört något på bana ännu så bara kom med bilen som den är och testa hur den funkar. Se bara till att du har bra belägg och färsk bromsvätska, samt olja påfylld till maxnivå. Håll koll på när anmälan öppnar och skicka in anmälan direkt, det brukar bli fullt extremt fort. Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
|
Re:
Tex 2010, Tollis boxster är ju knappt moddad alls
|
||||||
|
Köra P boxster s bana och cayman
Hej Det går alldeles utmärkt att köra cayman s samt boxster s på bana, har tävlat med båda två. Boxster s var en 00 på 11 000 mil som byddgdes om till Racebil och kördes 2 säsonger i PCSR av mig och har efter det gått ytterligare 2 säsonger till efter det med annan chafför. Jag byte till x 50 tråget hade 265/35-18 Michelin cup runt om, gt3 cup bärarmar, raceheaders mm. Hade inga problem med bilen under tiden. Jag hade inga problem med oil starvation, men se till att alltid ha fullt med olja i motorn, för att säkerhetsställa ytterligare kan du köpa ett oil extention kit ifrån www.motordrive.com
Cayman s var en USA bil på 1700 mil som du har byggtråden här på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Bilarna är välbalanserade och trevliga att köra, rekomenderar absolut ett köp |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Allt är rellativt men du bör nog inte kalla den bilen orginal...eller ens närma orginal med utbytt hjulupphängning motor osv osv. Jenny, kunskap och hjälp till din ev porsche hittar du bäst i hbg på gt motorsport i stället för att resa land och rike runt. Dom 2 herrarna har nog glömt bort lika mkt om porsche som rejsa expertisen har lärt sig! _________________ Pelle Persson |
||||||
|
Re:
Brukar du sk..a i farstun? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Möjligen kunde jag använt en annan smiley, men Tollis Boxter är smiley nog. |
||||||
|
Jag vet inte hur mycket Christer Andero har moddat sin bil nu men den gick i Roadsport så sent som i år.
|
||||||
|
Re:
Tja om du har lite koll så förstår du vad jag menar! _________________ Pelle Persson |
||||||
|
Re:
Är bäst att avsluta en text om man ska vara ironisk..men det känner du säkert till sedan tidigare.
Även om du inte ordagrant skrev orginal så kunde din text tolkas så.. och Jaans bil är allt annat än en orginal boxster och visst är det än stor
_________________ Pelle Persson |
||||||
|
Tack för alla svar, mycket spännande läsning. En fråga, ni som kör med Boxster S/Cayman S, vad kör ni för tider på Ring Knutstorp?
mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
|
Ett inlägg i debatten
.
http://www.youtube.com/watch?v=kRgir Älskar dekoren på bilarna! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
|
Re:
www.caymanspec.com ger ju lite hintar i sitt reglmente
|
||||||
|
Hej och tack Niklas för länkarna, det fanns intressant information där om CaymanSpec
Då får vi bara hoppas på att det blir en CaymanSpec/BoxsterSpec klass här i Sverige med
mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
|
Ang varvtider Knutstorp
Boxster S i klass 8b i Porsche sports cup(PCSR) 1.07,8 2007 Cayman S i klass 8c i Porsche Sports Cup(PCSR) 1.06,8 2009 |
||||||
|
Re:
Hej, Tack så mycket för infon BTW, redigt förstaklassig Cayman du byggde mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
|
|
||||||
|
Personligen skulle jag inte köra en våtsumps Porsche (Boxster, Caymen, 996, 997) på bana med r-däck utan en extension/acc-sump eller vad det kallas (extern oljereserv som trycker in olja i motorn när pumpen suger luft). Bafflar i sumpen räcker inte. Porsches motorgaranti gäller inte om man kör dessa bilar på bana med r-däck, även med bafflar, det säger en del liksom de citterade reglementena ovan...
Men om man är nybörjare är Porsche klubbens banmöten riktigt bra och men klarar sig bra på gatdäck om man inte jagar varvtider, vilket man inte gör på PCS banmöten, tidtagning är förbjudet där. Det finns också gatdäck som håller bra för bankörning men med mindre grepp än ett riktigt r-däck. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Varför så lite Porsche Boxster/Cayman här?
|
<< 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (19740 totalt) |