| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Custom tändkablar.
|
1548 besök totalt |
|
Custom tändkablar.
Provstarten av Volvomotorn i min Porsche 944 närmar sig men jag kom på att jag saknar en viktig detalj, jag har inga tändkablar. Det jag behöver är tändkablar som passar i en Edis4-spole i ena änden och med tändhattar som når ned i 16v-toppen i andra. De behöver även vara i lite speciella längder, den längsta behöver vara strax över metern. Att hitta det jag behöver färdigt är nog bara att glömma men var ska jag leta för att få tag på det jag behöver för att lösa problemet? Jag betalar gärna lite extra för rejäla märkeskablar som verkligen passar men de ska ju inte vara gjorda av guld och diamanter......eller kosta som om de vore det. _________________ Urban Karlsson |
||
|
Re: Custom tändkablar.
Behöver dom ha en stor tätnings yta så det inte blir nån öppning mellan tändhatt och ventil kåpa? _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
http://www.magnecor.com/?
Vi beställde KV85 till farsans Europa. Samma pris som standardmodellerna i listan; bara att maila över mått + foto på motorrummet. Som bonus funkar nu MegaSquirt (enbart tändning) utan någon som helst avstörning i tändsystemet...! Med standardkablar (gammal rak koppartråd) var det hopplöst vad vi än gjorde; avstörda stift, rotor osv, så vi chansade på att iaf förbättra grundförutsättningarna lite - och fick utdelning långt över förväntan. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
www.h2mracing.se klämde MSD racekablar med anpassade längder och anslutningar till min förra motor
_________________ Jens Roos Alfa Romeo Alfetta GTV TBi - 1980 (CAR Challlenge) "Troligen inte helt hundra" |
||
|
Re:
Magnecor är skit, den delen av kabeln som klickar fast på stiftet lossnade på två av mina kablar & lade sig bredvid stiften. detta ser man inte så lätt, jag bytte stift, delarna ramlade ner på kolvarna & vid uppstart så rasade toppen. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Custom tändkablar.
|
1548 besök totalt |