Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3713 besök totalt |
hehehe körde förbi dig lite tidigare innan räddningen kom, skönt att det var "så enkelt" problem.
Helt klart är dom en räddare i nöden men vissa gånger upplever jag att ALLT skall bärgas bort oavsett skada. i detta fall var det såklart en frälsare från ovan. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Jepp, och dessutom tar de betalt som sjörövare. ![]() ![]() Tacka vet jag den andra mycket mindre firman, minns inte dess namn men de är mycket smidigare. De går det att göra affär med. ![]() Jag undanber mig frågor om hur jag så väl kan veta detta. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Nja, att det ska bärga ALLT är nog inte helt rätt.
Jag tappade styrningen och det började dunka i framvagnen i Kallenhard. När banpersonalen kom dit ville de att jag skulle rulla ner till Breidscheid på egen hand, vilket jag försökte. Jag kom bara 5 meter så trillade framjulet av! Det visade sig att hjulnavet separerat och att hela framhjulet hängde i bromsoket, vars infästning brast när jag försökte rulla framåt. Jag hade sparat sisådär 10 000 kronor om de hade insisterat på att bärga bilen direkt... ![]() Priset för 2 km bärgning blev c:a 300 Euro. 5% extra för att jag inte hade kontanter, utan ville betala med kort. "Vägens riddare" var skrivet med lite ironi... Men det var roligt var att få en sådan här bild och att jag helt på egen hand lyckades att spärra av hela Nordslingan i 20 minuter! Inte alla förunnat. ![]() _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||||
Aha det var DU, då har jag 20 minuter bantid tillgodo nästa gång
![]() ![]() Minns när dom TVUNGET skulle bärga ut en M5 E34 som en flyktig vän bara skrapat lite på fälgen och blivit av med en sidolist INGET annat och 100% FULLT körbar. Det tog ruskigt långt tid och i samråd med 100% tysktalade kille innan dom släppte han. Nej dom killarna kan nog leva gott den mörka tiden på alla bärgningar dom utfört. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Låter helt klart som en vettig idé ![]() ![]() Gott nytt ringenår! ![]() |
||||
Re:
Undanhåll dock inte för oss andra när det sker så att vi också kan göra en säker investering ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Re:
Vad är de man brukar säga..? Foolproof!! ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3713 besök totalt |