| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Val av domkraft.
|
4 besök senaste veckan (29710 totalt) |
|
Val av domkraft.
Vet inte om den här tråden skulle legat i verktygstråden men gör ett försök här iaf. Domkraft! Jag har förbrukat en såkallad racingdomkraft från Jula nu under ett par år, den läcker olja invändigt i cylindern och även en massa ut på golvet. Går inte att använda skiten längre. Nu tänkte jag köpa mig en Rejäl sak som håller. 2 tons räcker bra, men den skall vara så låg som möjligt. Jag vill ha något som håller 10-20 år och kan därför betala en slant om den också gör det. Så helt enkelt tips på en lämplig domkraft sökes! MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
|
Förr eller senare kommer den Danska vackra låga blå domkraften upp (tänkte bara vara först att nämna den, men för lat för att hitta länken eller namnet
).
Det gäller att ha en domkraft till varje syfte, trotjänaren som ska lyfta 80cm i den rymliga verkstaden blir aldrig samma domkraft som den du plockar med dig under armen till depån. |
||||||
|
Re:
Hittade den här, som verkade mycket intressant, vad tror ni?: http://www.duabhuset.se/showProduct. _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
|
Re:
AC Hydraulic DK13HLQ
_________________ Johan Christensson |
||||||
Priset är helt betydelselöst då ditt barn kommer att ärva den, därefter ditt barnbarn osv... Två år har din nuvarande räckt & de brukar kosta knappa två tusen. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
|
Re:
_________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
|
_________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||||
|
Re:
Den är säkert bra men AC is da shit! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
|
Re:
//Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
|
Re:
Jag hajjar att AC är grymt bra, och jag vet hur det ligger till med vissa av Bahcos grejjer sen dom flyttade tillverkningen till lite överallt, men dom verkar onekligen bra, och betydligt billigare. Dessutom är dom 10mm lägre än AC, och det är ingen nackdel alls för mig. //Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
|
Köpte en AC dk20 den har inte qvick lyft den är heller inte höglyftande (495mm), men till en bil med 75mm markfrigång behövdes inte det. lyft ställena på bilen på ca 100mm.
AC:n har få delar, en stomme av bockad plåt och är slät på undersidan , kan låta lite smäckigt det är det absolut inte.Man har ju fler bilar och grusplan hemma så den sjunker inte nu på mjuk mark. kraftiga tystgående hjul, (det var nog hjulen på Duab domkraften jag reagerade på mest). Lätt att ta med sig. Vet var jag ska köpa reservdelar om det skulle behövas. Det finns en gammal tråd här som det diskuterats domkrafter, kan själv inte hitta den, men det brukar någon flink person kunna fixa. _________________ Robert Gustafsson |
||||||
|
Re: Val av domkraft.
En låg, höglyftande domkraft av hög kvalité, då finns det bara en: AC Hydraulic DK13HLQ. Vi har en i garaget, den är säkert minst 10 år och flitigt använd. Den är helt suverän, värd varenda krona oavsett vad den kostar. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
mindre domkraft sökes
Vart hittar man en liten domkraft som är låg (<90 mm)? Nu har jag biltemas racingdomkraft och är nöjd med den, men den är för stor (66cm) och tung (19kg) att ta med sig. Behöver ingen qvick lyft, inte heller höglyftande; 350mm räcker bra. Bilen är bmw 1550kg. _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||||||
|
Re: mindre domkraft sökes
De små pelardomkrafterna ska inte glömmas bort de heller (men de är ju inte de stabilaste). |
||||||
|
Jag köpte denna http://www.duabhuset.se/#showProduct
Förövrigt så gav jag ju inte riktigt det priset som begärs hos duabhuset.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
|
Håller med ang val av domkraft. Köp en riktigt, köp en AC... Sen behöver man inte fundera mer på det under sin livstid...
Har bråkat med många dåliga domkrafter - speciellt illa är det med kass känsla när man ska sänka, man vill ju sänka ner sin kärlek mjukt.
Köpte en AC DK13HLQ för 10 år sedan. Helt jäkla fantastisk underbar. Mjuk nersänkning. Värd varje krona. _________________ Johan H |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Val av domkraft.
|
4 besök senaste veckan (29710 totalt) |