Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 22884 besök totalt |
ska bli skoj att se skillnaden på dessa fälgar i rött
19" sitter ju som smäck på din bil _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
Riktigt läcker bil!
Är ju den absoluta drömmen ![]() Hade det inte varit för denna bilen så hade jag sett arbete som något onödigt nu jobbar jag dock järnet för att kunna köpa en om tiotalet år... _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
||
Re:
Tack det samma, och tack för senast och åkturen på ringen. Lärde mig mycket av det varvet och se hur fort man kan åka, fick även en åktur med Torleif i Gt2 an och även det var ett nyttigt varv. Ringen var lika rolig som du berättade och jag siktar på att komma ner i år igen. Vi får väl hoppas PCS ordnar en träff till i höst. Mvh Stefan _________________ Stefan Brink |
||
Re:
Hej Det blir nog snyggt, ![]() Jag var inne på att byta färg på min med (Sealgrey metallic) men fegade ur till sist. Hoppas det går bra med bilen och att den är klar tills säsongen drar igån igen. Kom just på att frontspoilern ligger hos TA fortfarande. måste nog ta tag i frakten så man får den på plats snart. Mvh Stefan _________________ Stefan Brink |
||
Uppdatering eller Byte????
Nu är en säsong över igen och det har nog blivit ganska mycket kört i år har nog åkt 400 mil bana /slalom. Vid en tvätt i juli lossnade en bit av rs dekalerna så dessa åkte av och små dekaler fick duga så länge. Bilen har fungerat perfekt och går som en dröm däck har bytts på löpande band:-) Nu börjar vinterputsningen, och om inte det blir ett bilbyte till våren väntar lite uppgraderingar av chassie och slutväxel, RS dekaler skall tillbaka och Cargraphic fälgarna skall lackas röda i centrum. ![]() ![]() ![]() _________________ Stefan Brink |
||
Vinter...
Säsongs avslut ![]() Har hunnit med nästan 400 mil bana i år igen= 3 omgångar bakdäck och 2 fram. Hade ett missljud i ett framhjulslager så efter en eftermiddag i garaget var även detta bytt. Körde pagid gula bromsar på stålskivor och i slutet av säsonget blev det byte till Carbotech x10, vilken skillnad på bett! Carbotech känns mycket vassare i bettet så dessa kan jag rekomendera, skall bli kul och se slitagemässigt hur de står sig mot pagid. Blev även ett nytt avgassystem med cup cattar och Bmc filter och vips så vart det lite bottenvrid i bilen med. I övrigt gjordes en hjulinställning och invägning av bilen och den har nu passerat 2500 mil. Blir bilen kvar så kommer tomten säkert med lite chassie grejor mm. Kanske någon som är sugen på en av de finaste 6gt3rs i Sverige? Några bilder. På väg till vinteruppställning. ![]() Mo I Rana Sommarens höjdare. ![]() Fartbild. ![]() Som ny ännu ![]() ![]() ![]() ![]() //Brinken _________________ Stefan Brink |
||
Re: Vinter...
Nu är det XP12or som tål lite mer värme (kylslagarna har fortfarande inte kommit på plats ![]() |
||
Chassie
Hej Har nu kollat runt lite och hittat lite olika alternativ vad tror ni om dessa? Bilen används 99% på bana. http://www.bilmodecenter.se/hr-renne Eller http://www.blocket.se/stockholm/Ohli Hr chassit är väl lite dyrare men vilket är det bästa? Hittade även ett beg KW http://www.autolife.se/page/73101/ ???. _________________ Stefan Brink |
||
Re: Chassie
Kolla med Magnus på Mtech om det nya Clubrace kittet från Öhlins, jag är inte säker på att det du länkar till är "bankittet". Bilmodecenter har numera grym PCS-rabatt på H&R prylar, så H&R-kittet är blir nog billigare än vad det står på hemsidan. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Hej Stefan
![]() Som nämnts så är det Öhlinskit du länkar till inte det du ska ha! Kolla på denna länk istället http://www.roadandtrackbyohlins.com/ Magnus på M Tech har testat det på ringen för några veckor sedan med myckete bra resultat! Jag var ner till Manthey Racing i veckan och fick förslag på ett KW kit till våra bilar som inte finns i katologen som är mycket intressant! Skicka gärna ett PM till mig eller ring så kan vi snacka lite om detta. Jag ska också köpa nytt så vi kanske kan göra ett "litet" gruppköp ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 22884 besök totalt |