| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Däck till Porsche .....
|
920 besök totalt |
|
Däck till Porsche .....
Tja nu till den vanligaste frågan på forumet ... Vilka däck ska ja ha på boxstern denna sesången? hmm bra fråga va? !! jag har tidigare kört på eagle F1 och har varit nöjd, "men jag vill ha bättre grepp" nu e de så att jag kommer att köra mer konbanekörningar och vill ha bra grepp där .. de andra e ju att jag kör me bilen ca 5veckor i europa var sommar .... så däcken måste klara av de oxo finns de några här som kört på NYA eagle F1 gds3 eller va dom nu heter ..
Ha de gött alla (nu är våren snart här) _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
|
Jag har kört med både Bridgstone S02 och S03 och båda de däcken fungerar mycket bra. De har båda mycket bra grepp, framförallt S03orna när det är blött. De klarar av banåka ganska bra så långe man inte tar i alltför mycket, då blir de varma och såsiga. För slalom borde det inte va några problem.
En nackdel är att de inte är särskilt långlivade, jag brukar komma ca 1500mil på mina, men då är det 1500 busåkarmil med ett par timmar banåka också
På Boxstern kan jag defintivt rekomendera att sätta 225 fram istället för 205or som sitter orginal. Gör underverk i slalombanan. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
|
jag körde Yokohama AVS Sport förra året, de har iofs hållt väldigt bra, men tenderar att bli grymt hala när de värms upp (beror säkert på min körstil oxo).
Har bara hört gott om Bridgestone S02 och S03 (S02orna lite bättre kritik faktiskt). |
||
|
Re: Däck till Porsche .....
Vill gärna oxå vet om det är någon som har erfarenhet av dem. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
![]() |
Däck för banåka
Däck till Porsche .....
|
920 besök totalt |